Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Standardy diagnozy psychologicznej w edukacji

Standardy diagnozy psychologicznej w edukacji fotolia.pl

93 procent psychologów pracujących w przedszkolach, szkołach czy poradniach psychologiczno-pedagogicznych korzysta w pracy z metod diagnostycznych. To narzędzie będzie przede wszystkim dla nich. Projekt „Standardów diagnozy psychologicznej w edukacji” został zaprezentowany 6 lutego 2017 w czasie seminarium roboczego, zorganizowanego przez Zakład Psychologii Edukacji Instytutu Badań Edukacyjnych oraz Ogólnopolską Sekcję Diagnozy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Wstępną wersję dokumentu opracował zespół w składzie prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis oraz dr Katarzyna Wiejak z Instytutu Badań Edukacyjnych, dr Agata Potapska z Poradni Psychologicznej w Puławach oraz dr Katarzyna Gruszczyńska z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Krasnymstawie.

„W tym dokumencie zawarłyśmy m.in. standard etyczny, który dla wielu psychologów może wydawać się rzeczą oczywistą. Zwracamy jednak uwagę na specyfikę diagnozy edukacyjnej. Uczestniczy w niej dziecko, co niesie za sobą absolutną konieczność dostosowania procedur diagnostycznych: od wielkości krzesełka i wysokości stołu po zastosowane narzędzia, sposób nawiązywania kontaktu czy czas trwania sesji” – mówiła Grażyna Krasowicz-Kupis.

W seminarium uczestniczyli także: Maja Filipiak, przewodnicząca Ogólnopolskiej Sekcji Diagnozy Psychologicznej PTP, przedstawiciele Pracowni Testów Psychologicznych PTP, Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz przedstawiciele psychologów z warszawskich poradni psychologiczno-pedagogicznych i szkół, a także członkowie Zespołu Psychologii Edukacji IBE.

Projekt jest realizowany z inicjatywy Ogólnopolskiej Sekcji Diagnozy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Jest działaniem o charakterze społecznym, wspieranym przez Instytut Badań Edukacyjnych.

Kolejna, poprawiona wersja standardów będzie przedmiotem dyskusji w środowisku psychologicznym, a jej efekty przedstawione na konferencji naukowej  z cyklu „Diagnoza w praktyce psychologicznej” na Uniwersytecie SWPS w marcu. Ostateczny dokument zostanie ogłoszony we wrześniu na Zjeździe Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Źródło; ibe.edu.pl

Śr., 8 Lt. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun