Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Rodzice powinni wspomagać szkołę

Rodzice powinni wspomagać szkołę fotolia.pl

Ośrodek Rozwoju Edukacji zorganizował 28 września konferencję zatytułowaną „Rola rodziców w nowym modelu wspomagania szkół”. Jej celem było zapoznanie uczestników z projektem „Systemu doskonalenia nauczycieli opartego na ogólnodostępnych kompleksowym wspomaganiem szkół”. W konferencji udział wzięła minister edukacji narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska.

W każdej klasie jest trudny rodzic. Wiem to nie tylko z własnego doświadczenia, ale i z rozmów z nauczycielami z całej Polski – powiedziała ministra.- Nie wszyscy dyrektorzy chętnie rozmawiają o roli rad rodziców, czy o zwiększeniu roli rodziców w szkole. Rozumiem to. Rodzice zazwyczaj wiedzą lepiej jakie jest ich dziecko, ale to nauczyciel wie jak to dziecko zachowuje się w grupie. Rodzic tej wiedzy nie ma – dodała Joanna Kluzik-Rostkowska.

Intencją spotkania było także zwiększenie wiedzy uczestników na temat skutecznych działań wychowawczych i profilaktycznych, dotyczących w szczególności roli rodziców w nowym modelu wspomagania szkół oraz wymiana doświadczeń na temat sprawdzonych, praktycznych rozwiązań z tego zakresu.

Mam poczucie, że współpraca z rodzicami jest łatwiejsza na poziomie poradni. Tam rodzice są nastawienie na pomoc w rozwiązaniu problemu, na współpracę. W szkole rodzice często tylko wymagają – mówiła minister. – Jeśli nauczyciel wprowadzi taki nastrój, że potrzebuje wsparcia rodziców, to sytuacja zazwyczaj staje się łatwiejsza. Wiem jednak, że do tego potrzeba czasu – dodała.

Na konferencji świętowano jubileusz dwudziestopięciolecia upowszechniania programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” oraz dziesięciolecia upowszechniania programu „Golden 5”.

Wszystkich państwa namawiam żebyście przekonywali nauczycieli, że rodzice są szkole potrzebni – tymi słowami swoje wystąpienie zakończyła Joanna Kluzik-Rostkowska.

Źródło: men.gov.pl

Komentarz: Szkoła to instytucja, która wyposaża swoich klientów, czyli uczniów w wiedzę, dzieki której będą oni mogli mądrze poznawać otaczający ich świat. Szkoła jest więc instytucją, której pracownicy, a więc nauczyciele, przekazują wiedzę i umiejętności. Tak więc można powiedzieć, że szkoła jest tak naprawdę instytucją usługową dla dzieci i rodziców - ma dostarczyć wiedzę uczniom. Uczniowie mają rodziców, którzy powinni pilnować, aby szkoła miała odpowiedni poziom nauczania jego dziecka. I wydaj mi się, że aby to stwierdzić nie potrzebna wcale kilkugodzinna konferencja, bo przecież my wszyscy o tym wiemy. Inna jest sprawa, jak to wykorzystujemy. (Tadeusz Narkun)

Ośrodek Rozwoju Edukacji zorganizował 28 września konferencję zatytułowaną „Rola rodziców w nowym modelu wspomagania szkół”. Jej celem było zapoznanie uczestników z projektem „Systemu doskonalenia nauczycieli opartego na ogólnodostępnych kompleksowym wspomaganiem szkół”. W konferencji udział wzięła minister edukacji narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska.

– W każdej klasie jest trudny rodzic. Wiem to nie tylko z własnego doświadczenia, ale i z rozmów z nauczycielami z całej Polski – powiedziała ministra.- Nie wszyscy dyrektorzy chętnie rozmawiają o roli rad rodziców, czy o zwiększeniu roli rodziców w szkole. Rozumiem to. Rodzice zazwyczaj wiedzą lepiej jakie jest ich dziecko, ale to nauczyciel wie jak to dziecko zachowuje się w grupie. Rodzic tej wiedzy nie ma – dodała Joanna Kluzik-Rostkowska.

Intencją spotkania było także zwiększenie wiedzy uczestników na temat skutecznych działań wychowawczych i profilaktycznych, dotyczących w szczególności roli rodziców w nowym modelu wspomagania szkół oraz wymiana doświadczeń na temat sprawdzonych, praktycznych rozwiązań z tego zakresu.

– Mam poczucie, że współpraca z rodzicami jest łatwiejsza na poziomie poradni. Tam rodzice są nastawienie na pomoc w rozwiązaniu problemu, na współpracę. W szkole rodzice często tylko wymagają – mówiła minister. – Jeśli nauczyciel wprowadzi taki nastrój, że potrzebuje wsparcia rodziców, to sytuacja zazwyczaj staje się łatwiejsza. Wiem jednak, że do tego potrzeba czasu – dodała.

Na konferencji świętowano jubileusz dwudziestopięciolecia upowszechniania programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” oraz dziesięciolecia upowszechniania programu „Golden 5”.

– Wszystkich państwa namawiam żebyście przekonywali nauczycieli, że rodzice są szkole potrzebni – tymi słowami swoje wystąpienie zakończyła Joanna Kluzik-Rostkowska.

Czw., 1 Prn. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun