Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ujarzmić przemoc szkolną

Ujarzmić przemoc szkolną fotolia.pl

Przemoc szkolna ma destrukcyjny wpływ na młodych ludzi. Jej negatywnych konsekwencji doświadczają wszyscy uczestnicy sytuacji stosowania przemocy – ofiary, świadkowie i sprawcy. Jak zapobiegać zjawiskom przemocy? Jak reagować na agresywne zachowania uczniów? Odpowiedzieć na te pytania próbuje w swojej najnowszej publikacji Ośrodek Rozwoju Edukacji.

W poradniku „Agresja i przemoc w szkole, czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać” jego autorzy doradzają, jak tworzyć szkolny system przeciwdziałania agresji i przemocy, uwzględniający zarówno działania profilaktyczne, jak i interwencyjne.

Pomieszczono w nim  również podstawowe informacje dotyczące zjawisk agresji i przemocy oraz psychologiczną charakterystykę ról przyjmowanych przez uczniów w sytuacji przemocy – sprawcy, ofiary i świadka.

Poradnik zawiera także propozycje działań systemowych możliwych do podjęcia w szkole oraz wskazówki dotyczące sposobów postępowania wobec uczniów dotkniętych przemocą i ich rodziców.

Poradnik można pobrać w załączniku pod tekstem tej informacji.

Źródło: ore.edu.pl

15.00

Przemoc szkolna ma destrukcyjny wpływ na młodych ludzi. Jej negatywnych konsekwencji doświadczają wszyscy uczestnicy sytuacji stosowania przemocy – ofiary, świadkowie i sprawcy. Jak zapobiegać zjawiskom przemocy? Jak reagować na agresywne zachowania uczniów? Odpowiedzieć na te pytania próbuje w swojej najnowszej publikacji Ośrodek Rozwoju Edukacji.

W poradniku „Agresja i przemoc w szkole, czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać” jego autorzy doradzają, jak tworzyć szkolny system przeciwdziałania agresji i przemocy, uwzględniający zarówno działania profilaktyczne, jak i interwencyjne.

Pomieszczono w nim  również podstawowe informacje dotyczące zjawisk agresji i przemocy oraz psychologiczną charakterystykę ról przyjmowanych przez uczniów w sytuacji przemocy – sprawcy, ofiary i świadka.

Poradnik zawiera także propozycje działań systemowych możliwych do podjęcia w szkole oraz wskazówki dotyczące sposobów postępowania wobec uczniów dotkniętych przemocą i ich rodziców.

Poradnik można pobrać w załączniku pod tekstem tej informacji.

Źródło: ore.edu.pl

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE
Wt., 14 Lp. 2015 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun