Jak biec, rzucać, walczyć jak dziewczyna? Dorosłe kobiety, poproszone o zademonstrowanie, zaczęły zachowywać się nieporadnie, poprawiać włosy, wymachiwać rękoma i stroić infantylne miny. Tak samo zinterpretowali zadanie mały chłopiec i dorosły mężczyzna.
Co innego kilkulenie dziewczynki - te wykonały czynności najlepiej, jak potrafiły, a jedna z nich, zapytana, stwierdziła, że "biec jak dziewczyna znaczy biec tak szybko, jak tylko umiesz". Gdy omówiono ich wypowiedzi z poprzednimi uczestnikami, ci przyznali, że określenie "jak dziewczyna" jest niesłusznie używane w krzywdzący sposób.
Film przygotowała firma Always, która deklaruje, że chce działać na rzecz wzmacniania pewności siebie u kobiet, a zwłaszcza młodych dziewczyn, gdyż to w okresie nastoletnim spada ich poczucie własnej wartości. Podobne akcje tworzą już m.in. Dove i Pantene. Trzyminutowa produkcja, wyreżyserowana przez Lauren Greenfield, uzyskała w cztery dni ponad 9 mln wyświetleń na YouTube.
Źródło: www.kampaniespoleczne.pl