Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowany przez Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, w partnerstwie z Biurem Edukacji Urzędu m.st. Warszawa oraz innymi partnerami: Fundacją Pomocy Ludziom Niepełnosprawnym, Didasko SP.J.J. Białobrzescy, Edukacja Pro Futuro Sp.z.o.o., Towarzystwem Przyjaciół Integracyjnych Społecznych Szkół Podstawowych, warszawskim Kołem Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym - obszar realizacji: miasto stołeczne Warszawa.
Celem ogólnym projektu jest rozwiązanie problemu praktycznego kształcenia nauczycieli, skupienie na nim uwagi zarówno ich samych jak i metodyków, dydaktyków i studentów poprzez: lepsze przygotowanie studentów do kształcenia praktycznego, lepsze przygotowanie nauczycieli – metodyków i praktyków do korzystania z wiedzy akademickiej. Nawiązanie bliskiej współpracy szkoły wyższej z placówkami praktycznego kształcenia - wykorzystanie doświadczeń z projektu dla utworzenia zespołu placówek ćwiczeniowych Akademii Pedagogiki Specjalnej. Końcowym efektem projektu będzie powstanie międzywydziałowej jednostki uczelnianej organizującej praktyki – Uczelnianego Biura Praktyk oraz opracowanie ogólnopolskiego innowacyjnego modelu praktyk pedagogicznych: „Dobre praktyki - dobrzy nauczyciele - skuteczna szkoła”.
Podczas trwania projektu przeprowadzone praktyki studenckie dla 800 studentów studiów I stopnia na kierunkach nauczycielskich w 61 placówkach edukacyjnych. Zostanie utworzona platforma internetowa, która posłuży do konsultacji między metodykami, studentami i koordynatorami praktyk w placówkach. Uczestniczące placówki wzbogacę się o laptopy, tablice interaktywne wraz z oprogramowaniem, kamery do rejestracji i późniejszej analizy praktyk. Zostanie także zorganizowane Uczelniane Biuro Dobrych Praktyk i Punkty Dobrych Praktyk w placówkach. Powstaną także Zespoły Merytoryczne dla wszystkich specjalności (metodycy, przedstawiciele placówek, przedstawiciele studentów danej specjalności) w celu systematycznego opiniowania dokonywanych zmian.
Źródło: edukacja.warszawa.pl / fot. sxc.hu