Projekty nowelizacji rozporządzeń w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie zostały skierowane przez resort edukacji do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych.
Projekty kładą nacisk na zespołową pracę nauczycieli, wychowawców i specjalistów przy opracowaniu indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Rozszerzają one również zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami takich uczniów.
Skierowane 28 lutego 2013 r. do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych dwa projekty zmieniają rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r.:
- w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. nr 228, poz. 1490, z późn. zm.),
- w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (Dz. U. nr 228, poz. 1489, z późn.zm.).
Nowelizacja przewiduje rozszerzenie zakresu współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami, aby zwiększyć ich rolę w dostosowywaniu organizacji kształcenia specjalnego do potrzeb uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Szczegóły oraz teksty projektów rozporządzeń i uzasadnieniem można uzyskać klikając TUTAJ.
źródło: men.gov.pl