Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Porządki w realizacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych

Porządki w realizacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych fotolia.pl

W związku z koniecznością wydania nowego aktu wykonawczego regulującego organizację zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim Minister Edukacji Narodowej postanowił dokonać uporządkowania niektórych aspektów z organizacją takich zajęć związanych.

Jak wskazuje uzasadnienie projektu podstawowe zmiany dotyczą:

  • uporządkowania i dostosowania zadań przedszkoli i szkół, w tym specjalnych, oraz placówek w zakresie prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych do zmian wprowadzonych w systemie oświaty;
  • doprecyzowania trybu obejmowania dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi. Zaproponowano by zajęciami tymi były objęte dzieci i młodzież, którym zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradniach specjalistycznych, wydały orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zgodnie z przepisami w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych;
  • określenia czasu trwania jednostki zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Przyjęto, że czas ten wynosi 60 minut.

Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim będzie opiniowany na najbliższym posiedzeniu Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu.

Czw., 23 Sp. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski