Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Jakie szkolenia wybierają kobiety?

Jakie szkolenia wybierają kobiety? fotolia.pl

Z raportu „Rynek szkoleniowy w czasach niepewności” wynika, że kobiety wybierają inne szkolenia niż mężczyźni. W większości dotyczą one umiejętności miękkich i są prowadzone w formie online. Ze szkoleń IT korzysta jedynie 19 proc. kobiet – wynika z danych Altkom Akademii. – Na tę sytuację wpływają różnego rodzaju kulturowe i mentalne bariery, takie jak przekonanie, że technologie to „twarda”, męska domena. Przebijanie szklanego sufitu leży w dobrze pojętym interesie samych organizacji, ponieważ dzięki niemu przybywa wykwalifikowanych specjalistek – mówi Natalia Gozdowska z Altkom Akademii.

Z najnowszego raportu „Rynek szkoleniowy w czasach niepewności” dowiadujemy się o znaczących różnicach potrzeb szkoleniowych kobiet i mężczyzn. Są to cenne informacje dla pracodawców, którzy obecnie borykają się z problemem braku specjalistów, czy wypaleniem zawodowym w swoich firmach. Pracodawcy powinni dowiedzieć się, w jaki sposób mogą wesprzeć swoich pracowników i pracownice, aby zyskać stabilny zespół.

Jak podaje raport, większość kobiet w przyszłości nadal będzie wybierać szkolenia z zarządzania projektami (46 proc.), umiejętności miękkich (45 proc.) czy zarządzania zespołem (43 proc.). Dzięki inwestycji w rozwój tych kompetencji rynek niebawem będzie mógł zyskać nową generację ambitnych liderek. Jednak w dzisiejszych czasach empowermentu i zapewniania równych szans na drodze kariery – rolą menedżerów jest wychodzenie z inicjatywą i aktywne zachęcanie do rozwijania się również w niepopularnej wciąż wśród kobiet dziedzinie technologicznej. Z danych zebranych od stycznia 2021 do października 2022 wynika, że jedynie 19 proc. kobiet bierze udział w szkoleniach z obszaru IT.

Z ciekawych wniosków wypływających z raportu należy wymienić również to, że kobiety chętniej biorą udział w szkoleniach w formie distance learning (53 proc.), gdzie sięgają po nowoczesne metody, takie jak podcasty czy aplikacje, natomiast mężczyźni preferują formy tradycyjne i stacjonarne (60 proc.). Z raportu wynika również, że oczekiwania odbiorców wobec szkoleń online są coraz większe. Dzisiejsze szkolenia online muszą być przeprowadzane na bardzo wysokim poziomie i w angażujący sposób.

Źródło: IP

Pon., 21 Lst. 2022 0 Komentarzy Dodane przez: Ewelina Kocemba