Czy kiedykolwiek czułeś, że mimo tego, że robisz wszystko dobrze w pracy, Twoja kariera stanęła w miejscu i nic nie posuwa się do przodu? Być może popełniasz, jak wielu pracowników, jeden z pięciu poniższych błędów. Dowiedz się, jak rozpoznać swoje złe nawyki i sprawić, by ambicje przekuć w sukces.
Ignorowanie relacji
Relacje, które kształtujesz zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym są niezmiernie ważne dla naszego ciągłego rozwoju. Życzliwe kontakty z kolegami z pracy mają niesamowity wpływ na osiąganie lepszych wyników, łatwiejsze radzenie sobie z ewentualnymi porażkami i odnoszenie większych sukcesów. Poprawne relacje w miejscu pracy pozwalają zminimalizować stres wynikający z obowiązków zawodowych, dlatego zadbaj o nie i bądź wyrozumiały dla siebie i współpracowników.
Nieprofesjonalny strój
W świecie biznesu panują twarde zasady, również jeśli chodzi o wygląd, który determinuje fakt, czy jesteś postrzegany jako profesjonalista. Zwróć uwagę na swój elegancki strój, uczesanie i akcesoria, które budują Twój wizerunek. W pracy reprezentujesz nie tylko siebie, ale jesteś przede wszystkim ambasadorem swojej firmy. Savoir vivre nakazuje, by podczas oficjalnych sytuacji, a więc również w pracy wystrzegać się zbyt ostrych kolorów. Najlepszym wyborem jest zachowanie umiaru i postawienie na kolory neutralne, tj. biel, czerń, odcienie szarości lub granat. Ich dopełnieniem mogą być pastele, np. jasny błękit. Dla Panów klasyczne koszule i marynarki, dla Pań – garsonki, kostiumy czy sukienki.
Przedkładanie pieniędzy nad możliwości
Kiedy wysokość wynagrodzenia staje się ważniejsza niż szanse rozwoju czy awansu w danej firmie, często prowadzi to do niepowodzeń na polu zawodowym. Oczywiście w pewnym wieku kwestia satysfakcjonującej pensji może być priorytetem, ale w dłuższej perspektywie czasu nie zastąpi ona, np. dobrej atmosfery biurowej. Pracodawcy szukają przede wszystkim lojalnych, zaangażowanych i utożsamiających się z firmą pracowników, a nie takich, dla których największym motywatorem do solidnej pracy jest wysokość płacy.
Zapominanie o idei work – life balance
Zachowanie równowagi między życiem osobistym a zawodowym to klucz do pełnego sukcesu. To funkcjonowanie z rozsądnym umiarem tj. nie przesadzanie z obowiązkami i z pracą po godzinach oraz dopasowanie ich do swoich możliwości, a także wyznaczanie granic i pamiętanie o czasie dla swoich rodzin. Praca jest uzupełnianiem, a nie sensem życia. Poświęcaj na nią tyle czasu, ile akceptują bliscy oraz nie popadaj w pracoholizm.
Brak inicjatywy własnej
Pomysłowość, chęć działania, kreatywność, dążenie do realizacji celu – wszystko to inne oblicza inicjatywy. W pracy zawodowej, inicjatywa polega na tym, że pracownik rozpoczyna jakieś działanie, które może przynieść korzyść firmie czy zespołowi, w którym pracuje i robi to samodzielnie, bez otrzymania polecenia służbowego. Taka osoba jest dla firmy szczególnie cenna – będzie ona bowiem motorem napędowym nowych działań w zespole. W chwili, gdy takiej cechy zabraknie, pracownik z reguły nie rozwija się, a firma nie może na niego liczyć. Może to skutkować również pomijaniem w awansach.
Źródło: monsterpolska.pl