Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Jak cię widzą, tak cię piszą?

Jak cię widzą, tak cię piszą? fotolia.pl

Przysłowie mówi „nie osądzaj książki po okładce”, jednak dobrze wyglądającym osobom przypisujemy pozytywne cechy. Instynktownie jesteśmy bardziej otwarci na kontakty z nimi.

Najbardziej widocznym elementem naszego wyglądu jest strój. To on w znacznej mierze odpowiada za tzw. pierwsze wrażenie i kształtuje nasz wizerunek w kontaktach biznesowych. Jeśli zatem chcesz być postrzegany jako osoba profesjonalna, wiarygodna i odnosząca sukcesy, zadbaj o to, jak się ubierasz.

Dobrze skomponowana garderoba biznesowa powinna być:

  • konserwatywna, czyli powinna spełniać zasady panującej etykiety, bez oznak ekstrawagancji czy nonszalancji,
  • elegancka - powinna wyrażać nasz stosunek (szacunek) do rozmówcy,
  • dobra jakościowo - jakość odzieży świadczy o jej klasie, wybór gorszej tkaniny, szybko tracącej właściwości, odbije się niekorzystnie na naszym wizerunku,
  • skromna, czyli nie przytłaczająca naszego typu urody,
  • podkreślająca indywidualny styl - nie pozbywamy się naszych indywidualnych preferencji, ślepo podążając za innymi,
  • podkreślająca zalety, tuszująca braki - dzięki odpowiedniemu fasonowi nasza sylwetka będzie wyglądała korzystniej,
  • nowoczesna - dostosowana do panujących trendów.

Przede wszystkim należy jednak pamiętać, aby garderobę dobrać adekwatnie do sytuacji.

Źródło: PARP

Niedz., 4 Gr. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka