Przysłowie mówi „nie osądzaj książki po okładce”, jednak dobrze wyglądającym osobom przypisujemy pozytywne cechy. Instynktownie jesteśmy bardziej otwarci na kontakty z nimi.
Najbardziej widocznym elementem naszego wyglądu jest strój. To on w znacznej mierze odpowiada za tzw. pierwsze wrażenie i kształtuje nasz wizerunek w kontaktach biznesowych. Jeśli zatem chcesz być postrzegany jako osoba profesjonalna, wiarygodna i odnosząca sukcesy, zadbaj o to, jak się ubierasz.
Dobrze skomponowana garderoba biznesowa powinna być:
- konserwatywna, czyli powinna spełniać zasady panującej etykiety, bez oznak ekstrawagancji czy nonszalancji,
- elegancka - powinna wyrażać nasz stosunek (szacunek) do rozmówcy,
- dobra jakościowo - jakość odzieży świadczy o jej klasie, wybór gorszej tkaniny, szybko tracącej właściwości, odbije się niekorzystnie na naszym wizerunku,
- skromna, czyli nie przytłaczająca naszego typu urody,
- podkreślająca indywidualny styl - nie pozbywamy się naszych indywidualnych preferencji, ślepo podążając za innymi,
- podkreślająca zalety, tuszująca braki - dzięki odpowiedniemu fasonowi nasza sylwetka będzie wyglądała korzystniej,
- nowoczesna - dostosowana do panujących trendów.
Przede wszystkim należy jednak pamiętać, aby garderobę dobrać adekwatnie do sytuacji.
Źródło: PARP