Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Przyjaźń pomiędzy współpracownikami istnieje... i w Polsce ma się dobrze

Przyjaźń pomiędzy współpracownikami istnieje... i w Polsce ma się dobrze fotolia.pl

Praca jest specyficznym środowiskiem, jednak nie można jednoznacznie powiedzieć, że w miejscu pracy nie mogą powstać relacje przyjacielskie. Czy My - Polacy jesteśmy przyjacielskim narodem, jeśli chodzi o środowisko pracy? Odpowiedź brzmi „tak”.

W pracy przyjaźnie nawiązujemy częściej niż Amerykanie  
Ogólnie rzecz ujmując Polacy są otwarci na przyjaźnie i kontakt z kolegami z pracy - także poza pracą. Z badania przeprowadzonego przez Instytut Gallupa wynika, że aż 66% pracowników gościło w swoich domach najbliższych kolegów z pracy (dotyczy to jedynie 32% Amerykanów). Bardziej przyjacielscy niż my są jednak Hindusi – odwiedza się tam aż 77% pracowników.

Wspólnie spędzone wakacje
Jeszcze większą różnicę w otwartości na przyjaźnie w pracy widać, kiedy porównamy to, ile osób w Polsce spędziło choć raz wakacje z kolegą z pracy. Otóż u nas takie doświadczenia ma za sobą aż 25% pracowników, w USA jedynie 6%.

Tendencja spadkowa
Niestety, ogólnie przyjaciół w pracy mamy coraz mniej – winę za to ponosi częściowo stresujące, wymagające, pełne rywalizacji środowisko, a częściowo to, że pracę zmieniamy teraz coraz częściej - mniej zatem przywiązujemy się do znajomych.

Przyjaźń w pracy jest częściej możliwa w mniejszych organizacjach/firmach, w których panuje sympatyczna, rodzinna atmosfera. W takim otoczeniu nie pojawia się konieczność rywalizacji. Wynika to z tego, że w mniejszych przedsiębiorstwach każdy ma jasno określone zadania do wykonania i jest raczej niezastąpiony w tym, co robi.

O instytucie
Instytut Gallupa (ang. The Gallup Organization) jest najstarszym instytutem badania opinii społecznej na świecie, założonym w 1935 roku w Princeton przez amerykańskiego socjologa i statystyka George’a Gallupa. Instytut prowadzi głównie badania dotyczące opinii publicznej, oddziaływania reklamy oraz czytelnictwa.


Źródło: infopraca.pl oraz gallup.com

Pt., 10 Czrw. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa