Jak wynika z badań przeprowadzonych m.in. przez specjalistów ds. HR– pewna doza negatywnych emocji w miejscu pracy również okazuje się potrzebna!
Wiecznie uśmiechnięty i zadowolony pracownik to skarb, jednak za dużo zadowolenia może sprawić, że praca staje się nieco mniej efektywna. Szczęście okazuje się bowiem mieć swoje słabe strony – kiedy jesteśmy bardzo zadowoleni, to jesteśmy bardziej skłonni do podejmowania niepotrzebnego ryzyka, stajemy się mniej ostrożni i bardziej łatwowierni.
Negatywne emocje – jak wykazują badania zebrane na grupie programistów powodują, że pracownicy zaczynają skupiać się na rzeczywiście istotnych aspektach pracy i częściej rewidują swoją prace, co pozwala unikać błędów.
Morał z tego płynie taki, że w pracy tak jak w życiu potrzebujemy całego spektrum emocji. Jednak lepiej, kiedy tych pozytywnych emocji będzie zdecydowanie więcej.
Źródło: infopraca.pl