Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Kampania edukacyjna "STOP kieszonkowcom"

Kampania edukacyjna fotolia.pl

Na znanych autobusowych piktogramach, przypominających o ustępowaniu miejsca ciężarnym, rodzicom z małymi dziećmi i seniorom, pojawili się złodzieje.

Ruszyła kampania edukacyjna "STOP kieszonkowcom" przygotowana na zlecenie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Łódź (MPK Łódź) i tamtejszej policji. Akcja potrwa kilka miesięcy i jest, jak do tej pory, najszerzej zakrojoną kampanią edukacyjną łódzkiego MPK. Kampania ma nauczyć łodzian jak obronić się przed kradzieżami w tramwajach i autobusach. W jej ramach przygotowano animacje, plakaty, naklejki na szyby w autobusach i wlepki, które policjanci wykorzystali podczas jednej z akcji specjalnych.

W animacjach przedstawiono dwie zwykłe osoby i jedną wyglądającą podejrzanie. Puentą wszystkich animacji jest fakt, że kieszonkowcem okazuje się nie ta osoba, o której można pomyśleć w pierwszej kolejności. Spoty są emitowane na monitorach w łódzkich tramwajach.

Łódzka policja przeprowadziła akcję, podczas której policjanci w cywilu obserwowali nieuważnych pasażerów i umieszczali na ich torbach, plecakach lub kurtkach wlepki z ostrzeżeniem: "Uważaj na mnie bardziej". Na wlepkach wykorzystanych podczas akcji z policją agencja umieściła celowo "miękki" komunikat – celem nie było przestraszenie pasażerów, a uświadomienie zagrożenia. Przekaz akcji wzmacniają plakaty umieszczone na siedzeniach w pojazdach – pojawiają się na nich: smutny portfel i przestraszony telefon, który wbrew swojej woli zmienił właściciela - oraz piktogramy, na których pojawił się wyciągający portfel kieszonkowiec.

Źródło: www.kampaniespoleczne.pl

Czw., 30 Prn. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: