Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Szanujmy swoją własność, a czyjąś szanujmy jeszcze bardziej...czyli hotelowe savoir vivre

Szanujmy swoją własność, a czyjąś szanujmy jeszcze bardziej...czyli hotelowe savoir vivre fotolia.pl

Podczas urlopu czy też wyjazdu służbowego przez kilka lub kilkanaście dni hotel stanie się naszym drugim domem. Jak zachować się w takim miejscu, aby zostawić po sobie dobre wrażenie? Co zrobić, żeby nie popełnić gafy?

W hotelu, jak wszędzie, obowiązują pewne normy/ kanony zachowania, oto kilka tych najważniejszych:

  1. Przed przyjazdem ustalamy od kiedy zaczyna się doba hotelowa. Jeżeli zdarzy się nam dotrzeć na miejsce wcześniej musimy być przygotowani na to, że nasz pokój będzie jeszcze nie gotowy.
  2. Meldując się w hotelu, który posiada mniej niż cztery gwiazdki nie powinniśmy liczyć na to, że obsługa zajmie się wniesieniem naszych bagaży. Jeżeli pracownik hotelu nam to zaproponuje, a my skorzystamy z jego pomocy, powinniśmy nagrodzić jego pomoc napiwkiem (w hotelach o wyższym standardzie bagaże powinno zostawić się w samochodzie lub przed wejściem).
  3. Obsługę hotelową powinniśmy traktować z wyszukana grzecznością.
  4. Na korytarzach i we wszystkich publicznych miejscach hotelu powinniśmy rozmawiać półgłosem. Nie nastawiajmy też radia i telewizora na cały regulator (większość osób przyjechała do hotelu, żeby odpocząć, uszanujmy to).
  5. Jeśli mamy zamiar przyjąć kogoś w swoim pokoju, powinniśmy poinformować o tym recepcję. Po godz. 22 w pokoju nie powinno być nikogo, kto nie jest gościem hotelu.
  6. Po korytarzach poruszamy się ubrani. Jeśli hotel ma basen lub spa, możemy tam dojść z pokoju w szlafroku, ale nie w samym stroju kąpielowym. Nawet w hotelach nadmorskich chodząc po korytarzu warto mieć jeszcze jakieś okrycie na naszym stroju kąpielowym.  
  7. Wchodząc do jadalni witajmy się z obsługą i gośćmi, którzy znajdują się blisko nas.
  8. Jeżeli w danym hotelu należy zgłaszać posiłki, a my tego nie zrobiliśmy wchodząc do restauracji hotelowej zgłaszamy (zanim zajmiemy miejsca) naszą chęć spożycia posiłku kelnerowi.
  9. Jeśli coś nas zaniepokoi lub mamy do czegoś zastrzeżenia należy zgłosić się na recepcję.
  10. Szanujmy własność hotelową bardziej niż własną toteż opuszczając hotel zostawmy po sobie należyty porządek.  

Źródło: platine.pl oraz savoir-vivre.com.pl http://platine.pl,/

Czw., 3 St. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa