Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ile w Polsce jest komputerów i do czego głównie służą?

Ile w Polsce jest komputerów i do czego głównie służą? fotolia.pl

W br. GUS opublikował raport zatytułowany "Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2007-2011" nie było by w  tym nic nadzwyczajnego, ale niektóre dane tam zawarte są na tyle interesujące, że pozwoliliśmy sobie je Państwu przybliżyć.

W raporcie można m.in. przeczytać i zobaczyć jak na mapie Polski wygląda rozkład procentowy obrazujący wyposażenie gospodarstw domowych w komputery oraz osoby korzystające z komputerów w 2011 roku według regionów NTS1.

Szczegółowy obraz tej sytuacji przedstawia poniższa mapa.

alt

W podziale na regiony NTS1 w 2011 r. gospodarstwa domowe posiadające w domu komputer stanowiły największy odsetek wśród gospodarstw domowych zamieszkujących region północno-zachodni kraju (74,5%). Pod względem odsetka osób korzystających z komputera dominował region południowo-zachodni (72,7%), a pod względem odsetka regularnych użytkowników komputerów na pierwszym miejscu uplasował się region centralny (63,9%). Najmniejszy udział procentowy gospodarstw wyposażonych w komputery odnotowano w regionie północnym (68,8%). Najniższy odsetek użytkowników komputerów oraz regularnych użytkowników komputerów zaobserwowano w regionie wschodnim.

A jak w odniesieniu do powyższego wyglądają cele, czyli w jaki sposób korzystano z posiadanych komputerów w sieci?

Otóż z Internetu najczęściej korzystano w celu wysyłania i odbierania korespondencji za pomocą poczty elektronicznej. W 2011 r. odsetek użytkowników poczty elektronicznej w ogólnej liczbie ludności w wieku 16-74 lata przekroczył 50%, w wśród osób korzystających z Internetu – 81%. Drugą najczęściej wykonywaną za pośrednictwem Internetu czynnością było wyszukiwanie informacji o towarach i usługach – prawie 45% populacji.

Wśród użytkowników Internetu największym wzrostem popularności w badanych latach charakteryzowały się dwie czynności – korzystanie z usług bankowych oraz telefonowanie przez Internet i odbywanie wideokonferencji. Warto zauważyć, że udziały osób wykonujących te dwie czynności wśród użytkowników Internetu charakteryzowały się większym wzrostem, niż w całej populacji.

W 2011 r. 44,3% użytkowników Internetu korzystało z usług bankowych przez Internet (wobec 28,9% w 2007 r.). Odsetek osób prowadzących rozmowy lub wideorozmowy wśród użytkowników Internetu wzrósł z 23% w 2007 r. do 34,6% w 2011 r.

Źródło: GUS

Pt., 14 Gr. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka