Federacja Polskich Banków Żywności, w ramach ogólnopolskiego projektu "Samorządy nie marnują" 8 listopada br. organizuje konferencję online skierowaną do przedstawicieli wszystkich jednostek samorządu terytorialnego.
Konferencja ta otwiera dwumiesięczną kampanię edukacyjną. Od listopada do grudnia zaprezentowane zostaną najważniejsze wnioski z konferencji, wyniki badań, a także pomysły, jakie można wdrożyć na swoim terenie w zakresie ograniczenia marnowania żywności.
Podczas nadchodzącego wydarzenia omówione zostaną następujące zagadnienia:
- Łańcuch niemarnowania;
- Odpowiedzialność samorządów - omówienie badania i kontekstu prawnego jednostek samorządowych w zakresie ich wiedzy na temat ograniczania marnowania żywności i działań jakie podejmują;
- Panel dyskusyjny z ekspertem z Ministerstwa Klimatu i Środowiska, ekspertem ds. organizacji pozarządowych oraz ekspertem ds. samorządów;
- Prezentacje dobrych praktyk z wybranych samorządów w zakresie ograniczenia marnowania;
- Prezentacja projektu "Społeczności nie marnują";
- Żywność w szkołach i stołówkach - prezentacja projektu StratKit;
- Panel dyskusyjny o możliwościach ograniczenia marnowania żywności w szkołach.
Aby wziąć udział w spotkaniu należy zarejestrować się na stronie: app.evenea.pl/event/samorzady-nie-marnuja.
Kampanię sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach rządowego programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021 – 2030.
Dziennik Warto Wiedzieć objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.