Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Powiat bez Rzecznika Praw Konsumentów

Powiat bez Rzecznika Praw Konsumentów fotolia.pl

Mieszkaniec wniósł skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich, z uwagi na fakt, że w jego powiecie nie ma Rzecznika Praw Konsumentów.

Jeden z powiatów odwołał swojego Rzecznika Praw Konsumentów, jednak nie powołał nikogo na jego miejsce, przez co powstał wakat. Ombudsman poprosił starostę powiatu o wyjaśnienie tej sprawy.

Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów. Powiaty mogą, w drodze porozumienia, utworzyć jedno wspólne stanowisko Rzecznika Konsumentów. Rzecznik podlega bezpośrednio staroście lub w miastach na prawach powiatu prezydentowi miasta. W miastach powyżej 100 tys. mieszkańców rzecznik może wykonywać swoje zadania przy pomocy wyodrębnionego biura.

Rzecznik zajmuje się przede wszystkim zapewnianiem konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego oraz informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów, występowaniem do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów oraz udzielaniem konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej.

Kategorie spraw, którymi zajmują się Rzecznicy Praw Konsumentów to: sprzedaż konsumencka, usługi turystyczne, umowy deweloperskie, umowy deweloperskie, Rzecznik udzieli stosownej pomocy również w sprawach związanych z usługami edukacyjnymi. umowami zawieranymi poza lokalem przedsiębiorcy i umowami zawieranymi na odległość. Kolejnymi obszarami jego działalności są: pośrednictwo w obrocie nieruchomości, niedozwolone postanowienia umowne, usługi przewozowe, usługi telekomunikacyjne, usługi telekomunikacyjne, dostarczanie energii i wody oraz usługi finansowe.

Źródło: RPO

Czw., 26 Sp. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Patrycja Grebla-Tarasek