Intensywny rozwój nowych technologii, Internetu i sieci telekomunikacyjnych wymusiło na administracji publicznej zmianę w sposobie komunikacji z obywatelem. E-usługi przestały być już strefą „science-fiction“, a stały się codziennością każdego z nas. Dlatego z roku na rok przybywa urzędów w których można załatwić różne sprawy online. Wiąże się to jednak z inwestycjami w nowe rozwiązania, które pozwolą im wyjść na przeciw potrzebom obywatela i ułatwią wymianę informacji między nim, a urzędem.
Polski Instytut Rozwoju Biznesu zaprasza do udziału w spotkaniu przedstawicieli administracji publicznej z całej Polski podczas konferencji „Nowe wyzwania w administracji publicznej", która odbędzie się 15 maja 2019 roku w Warszawie.
Prelekcje podczas wydarzenia poprowadzą m.in.:
W programie:
- Paweł Jędrzejak – INFORLEX
"Wsparcie administracji publicznej poprzez nowoczesne bazy wiedzy z zakresu prawa, podatków, rachunkowości na podstawie INFORLEX Administracja" - Aleksandra Auleytner - Partner w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka Sp.k.
"Zagadanienia cyberbezpieczeństwa w administracji publicznej - aspekty prawne" - dr Marcin Kowalczyk - pracownik naukowy Katedry Prawnej Ochrony Państwa na Wydziale Administracji i Prawa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
"Najważniejsze wyzwania technologiczne w procesie tworzenia Cyfrowego Państwa" - dr hab. Jacek Janowski - profesor w Zakładzie Prawa i Administracji na Wydziale Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej
"Zarządzanie informatyzacją administracji publicznej" - Tomasz Proć - Radca prawny w kancelarii Maruta Wachta wspierający Zespół Ochrony Danych osobowych
"Bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych - aspekty formalnoprawne" - Leszek Maśniak - Ekspert niezależny
"E-usługi to pułapka - refleksja nad e-administracją"
Tematyka konferencji:
- Kluczowe obszary współpracy samorządów i rządu związane z procesami informatyzacji państwa
- Praktyka wdrażania SMART CITY
- Niezawodność infrastruktury informatycznej (serwery, routery, sieci teleinformatyczne)
- Wykorzystanie potencjału sieci szerokopasmowych
- Rola technologii cloud computing – realna szansa czy zagrożenie?
- Własna serwerownia czy usługi data center?
- Systemy informatyczne wykorzystywane w urzędzie (kadrowy, Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, CRM, CMS, magazynowy)
- Workflow - automatyzacja procesów biznesowych
- Bezpieczeństwo danych i informacji
- Rozwiązania wspierające bezpieczeństwo IT instytucji
- Biometria w administracji publicznej
- Mobile w administracji publicznej
- Systemy wspierające komunikację (infokioski, zintegrowana komunikacja, komunikacja bezprzewodowa, wirtualni doradcy na stronach internetowych, portale korporacyjne, telefonia VOIP, telekonferencje)
- Administracja publiczna w kontekście programów operacyjnych na lata 2014-2020
- Wnioski z Projektu UEPA
- Aspekty prawne
Grupa docelowa:
Przedstawiciele administracji publicznej, odpowiedzialni za:
- teleinformatykę
- planowanie i zakup infrastruktury
- bezpieczeństwo IT, danych, informacji
- komunikację i usprawnienie dostępu obywateli do informacji
- zarządzanie dokumentacją
- usprawnienie procesów
- przetargi
- kwestie finansowe i organizacyjne
- zarządzanie kadrami.
Udział jest bezpłatny dla wyżej wymienionych osób.
Uczestnicy mają zagwarantowane: certyfikat uczestnictwa, materiały konferencyjne, przerwy kawowe, możliwość konsultacji z ekspertami.
Więcej informacji na www.pirbinstytut.pl
Wydarzenie jest objęte honorowym patronatem Związku Powiatów Polskich.