Do 30 września 2011 r. trwa nabór wniosków o dofinansowanie w 2012 roku projektów „Biblioteka+ Infrastruktura bibliotek”. Gminne biblioteki publiczne mogą ubiegać się o środki finansowe na budowę, przebudowę lub remont.
Program Biblioteka+ jest wieloletnim programem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Za przygotowanie i wdrożenie programu odpowiada Instytut Książki. Celem programu jest przekształcenie bibliotek gminnych w nowoczesne centra dostępu do wiedzy, kultury oraz ośrodki życia społecznego, a także wprowadzenie systemu certyfikującego dla bibliotek. Wnioskodawcami mogą być wyłącznie gminne biblioteki publiczne, będące samodzielnymi instytucjami kultury, dla których organizatorem jest gmina wiejska, miejsko-wiejska lub mała gmina miejska (do 15 tys. mieszkańców).
Projekt powinien dotyczyć budowy biblioteki lub filii biblioteki głównej lub remont, rozbudowy lub przebudowy istniejącego budynku biblioteki głównej lub filii, podnoszący standard obiektu. Inwestycja może obejmować więcej niż jeden obiekt np. siedzibę główną biblioteki oraz filie. Minimalna kwota dofinansowania dla nowej inwestycji wynosi 200 tys. zł., zaś maksymalna 1 mln zł. W przypadku remontu, rozbudowy i przebudowy istniejącego budynku biblioteki minimalne wsparcie wynosi 50 tys. zł., maksymalne 500 tys. zł. Wkład własny wnioskodawców (w tym pochodzący z budżetów gmin i samorządów wojewódzkich) musi wynosić minimum 60% kosztów zadania. W ramach wkładu własnego dla nowej inwestycji wnioskodawca może wnieść środki finansowe oraz środki rzeczowe w postaci własności nieruchomości (gruntów i obiektów) w wartości ustalonej w operacie szacunkowym. W przypadku remontu, rozbudowy i przebudowy istniejącego budynku biblioteki wnioskodawca może wnieść wyłącznie środki finansowe.
Więcej informacji o programie dostępne jest na stronie: www.bibliotekaplus.pl