Od 20 czerwca we Wrocławiu startuje "Jeden Numer", czyli Teleinformatyczne Centrum Obsługi Mieszkańca. Wszystkie informacje o działalności Urzędu Miejskiego i jego jednostek będą dostępne pod jednym numerem telefonu (71) 777 77 77.
W centrali, od godziny 8 do 18, będzie dyżurowało 15 osób, które będą odpowiadać na pytania mieszkańców lub kierować do odpowiednich osób. W przypadkach wymagających dodatkowej konsultacji do dyspozycji pracowników centrum jest 103 ekspertów tzw. drugiej linii. To oni udzielą niezbędnego wsparcia i w razie potrzeby skontaktują się z mieszkańcem, aby udzielić mu zwrotnej i pełnej informacji o interesującej go sprawie. W tej chwili jest już 200 konkretnych spraw, z którymi najczęściej zwracają się klienci urzędu.
Klienci korzystający z teleinformatycznego centrum mogą uzyskać wszelkie informacje dotyczące spraw obsługiwanych przez Urząd Miejski . Dzwoniąc pod „siódemki” można uzyskać kompleksowe informacje z zakresu działalności urzędu dotyczące np. wymiany dowodów osobistych, dowodów rejestracyjnych, wymeldowania, obowiązujących opłat, prowadzenia działalności gospodarczej, sprzedaży nieruchomości, podatków od nieruchomości i użytkowania wieczystego , uzyskać informację w sprawach merytorycznych dotyczących prawa budowlanego, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a także zgłosić awarie, uszkodzenia mienia publicznego czy brak oświetlenia.