Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

II Kongres Edukacji Medialnej

II Kongres Edukacji Medialnej fotolia.pl

II Kongres Edukacji Medialnej organizatorzy postanowili poświęcić problematyce dwojakiego rodzaju praktyk: z jednej strony praktyk medialnych jako otwartego zbioru praktyk związanych z mediami czy wokół nich zorientowanych (Nick Cloudry, Media w kontekście praktyk, „Kultura popularna” 2010, nr 1(27), s. 98), z drugiej zaś jako praktyk edukacji medialnej – rozumianej jako sposoby działania w odniesieniu do tego, w jaki sposób ludzie organizują swoje życie przy pomocy lub za pomocą mediów, a zatem wszelkich programów edukacyjnych, których celem jest zrozumienie funkcjonowania człowieka w zmediatyzowanej rzeczywistości i promowanie takich zachowań, które wzmacniają jego podmiotowość i sprawczość.

Mediamorfoza – jak proces zmiany pozycji mediów w życiu ludzkich zbiorowości oraz przeobrażenia statusu człowieka w zmediatyzowanej rzeczywistości nazwał Roger Fidler – dokonuje się na naszych oczach. Nie tylko człowiek zmienia (udoskonala) media, one również zmieniają go (ale czy również czynią go doskonalszym?).

Organizatorzy proponują refleksję nad takimi zagadnieniami, jak:

  • edukacja medialna jako narzędzie projektowania pożądanych zachowań społecznych,
  • nowe formy zachowań społecznych wobec/pod wpływem mediów i nowych technologii,
  • rola edukacji medialnej w rozwoju społeczeństwa obywatelskiego,
  • edukacja medialna na rzecz integracji i rozwoju społeczeństwa planetarnego,
  • edukacja medialna a problem wykluczenia cyfrowego i inkluzji cyfrowej,
  • strategie użytkowania i odbioru mediów w kulturze cyfrowej,
  • edukacja medialna jako forma profilaktyki społecznej i zdrowotnej,
  • (re)edukacja medialna w kontekście nowych form zachowań społecznych i kompetencji cyfrowych,
  • polityki prywatności, tożsamość i edukacja w środowisku nowych mediów,
  • dobre praktyki edukacji medialnej – perspektywa lokalna, regionalna, narodowa i globalna.

Celem Kongresu Edukacji Medialnej jest integracja przedstawicieli różnych środowisk (twórczych, edukacyjnych, politycznych, naukowych) wokół zagadnienia edukacji medialnej, a zatem stworzenia wspólnej płaszczyzny dialogu na temat kierunku możliwych i pożądanych zmian w tym zakresie. Osobne miejsce będzie poświęcone praktycznemu kształceniu tych kompetencji oraz wymianie poglądów naukowych i doświadczeń praktycznych związanych z edukowaniem o mediach, przez media i dla mediów.

Organizatory zapraszają serdecznie do Lublina i udziału w tym niezwykle ważnym wydarzeniu!

Więcej informacji pod adresem http://kongres.ptem.org.pl/

Śr., 17 Sp. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Tadeusz Narkun