Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Tych towarów kupionych w Internecie nie możemy zwrócić

Tych towarów kupionych w Internecie nie możemy zwrócić fotolia.pl

Kupującym w Internecie przysługuje zdecydowanie więcej praw niż osobom, które zakupów dokonują bezpośrednio w sklepie. Przywilejem kupującego w Internecie jest m.in. możliwość zwrot zamówionego towaru w ciągu 10 dni od jego dostarczenia. Trzeba jednak wiedzieć, że przywilej ten nie dotyczy wszystkich produktów i wszystkich sytuacji.

Nie można zwrócić:

  1. płyt muzycznych, filmów DVD i BluRay – jeśli zdjęliśmy z nich oryginalną folię zabezpieczającą;
  2. plików cyfrowych (muzyki, filmów, gier i aplikacji) – w tym wypadku zabrania się odstąpienia od transakcji po pobraniu pliku z serwera;
  3. przedmiotów wykonanych na specjalne zamówienie (np. koszulek z nadrukiem, kubków i kalendarzy);
  4. produktów, które szybko mogą ulec zepsuciu (np. jedzenia);
  5. prasy (np. rocznej prenumeraty miesięcznika).

Możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni od jego dostarczenia dotyczy wyłącznie przedsiębiorców tj. osób prowadzących działalność gospodarczą. Zakupionego produktu nie zwrócimy więc w sytuacji, gdy kupiliśmy go na aukcji internetowej, a sprzedającym jest osoba prywatna.

Należy też pamiętać, że zwrot pieniędzy nie dotyczy kosztów przesyłki. W tym wypadku płacimy więc zarówno za wysyłkę zakupionego produktu, jak również za jego odesłanie do sprzedawcy.

Źródło: Gazeta Prawna

Sob., 28 Gr. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: