Kupującym w Internecie przysługuje zdecydowanie więcej praw niż osobom, które zakupów dokonują bezpośrednio w sklepie. Przywilejem kupującego w Internecie jest m.in. możliwość zwrot zamówionego towaru w ciągu 10 dni od jego dostarczenia. Trzeba jednak wiedzieć, że przywilej ten nie dotyczy wszystkich produktów i wszystkich sytuacji.
Nie można zwrócić:
- płyt muzycznych, filmów DVD i BluRay – jeśli zdjęliśmy z nich oryginalną folię zabezpieczającą;
- plików cyfrowych (muzyki, filmów, gier i aplikacji) – w tym wypadku zabrania się odstąpienia od transakcji po pobraniu pliku z serwera;
- przedmiotów wykonanych na specjalne zamówienie (np. koszulek z nadrukiem, kubków i kalendarzy);
- produktów, które szybko mogą ulec zepsuciu (np. jedzenia);
- prasy (np. rocznej prenumeraty miesięcznika).
Możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni od jego dostarczenia dotyczy wyłącznie przedsiębiorców tj. osób prowadzących działalność gospodarczą. Zakupionego produktu nie zwrócimy więc w sytuacji, gdy kupiliśmy go na aukcji internetowej, a sprzedającym jest osoba prywatna.
Należy też pamiętać, że zwrot pieniędzy nie dotyczy kosztów przesyłki. W tym wypadku płacimy więc zarówno za wysyłkę zakupionego produktu, jak również za jego odesłanie do sprzedawcy.
Źródło: Gazeta Prawna