Poznański magistrat zaprezentował nową koncepcję polityki reklamowej na obszarze Starego Miasta. W jej ramach powstał katalog dobrych praktyk. Postanowienia dokumentu mają być włączane do uchwalanych planów zagospodarowania przestrzennego. Celem jest opanowanie reklamowego chaosu panującego w przetrzeni starówki.
W dokumencie określono pojęcia definiujące to czym są reklamy, bowiem poza kodeksem drogowym taka definicja w polskim prawie nie istnieje. Autorzy sprawdzili też doświadczenia innych miast polskich i zagranicznych w kwestii porządkowania reklamowego chaosu. Prace nad polityką reklamową trwały od dwóch lat. Koordynowała je Miejska Pracownia Urbanistyczna, a brały w nich udział Zarząd Dróg Miejskich, Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków i Wydział Urbanistyki Urzędu Miasta. Teraz dokument zostanie ona przekazana radnym do uchwalenia.
Z dokumenetm można zapozanc się TUTAJ.
Źrodło: poznan.pl