Konsumencie, masz problem? Już działa specjalny adres e-mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., który umożliwia uzyskanie bezpłatnej pomocy prawnej. Uruchomiony z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest jednym ze sposobów na zdobycie wiedzy przydatnej konsumentom w wypadku problemu z nieuczciwym przedsiębiorcą.
Każdy konsument mający problem z nieuczciwym przedsiębiorcą może liczyć na wsparcie specjalistów. Wystarczy skorzystać, ze specjalnego adresuTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pomoc prawna jest bezpłatna. W wypadku, gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta dyżurujący prawnicy wskażą właściwą instytucję lub organizację.
Ponadto bezpłatnej pomocy w przypadku problemów z nieuczciwym przedsiębiorcą można szukać także dzwoniąć na bezpłatną infolinię konsumencką 800 007 707, która czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00 zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Dotowaną przez UOKiK bezpłatną infolinię prowadzi Federacja Konsumentów.
Porady prawne można uzyskać także bezpłatnie u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Rzecznicy konsumentów są zatrudnieni w starostwach powiatowych i urzędach miejskich. Dane teleadresowe do rzecznika najbliższego miejscu zamieszkania można znaleźć korzystając z wyszukiwarki instytucji udzielających bezpłatnej pomocy konsumenckiej na stronie serwisu internetowego UOKiK.
Źródło: UOKiK