Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Szkolenia – „upgrade” umiejętności pracownika?

Szkolenia – „upgrade” umiejętności pracownika? fotolia.pl

Szkolenia i warsztaty to źródło dodatkowej wiedzy, dają zapał do zmian w karierze, motywują do dalszych działań, jednak zazwyczaj tylko na planach się kończy i wszystko ginie w codziennej rutynie.

Coach z 20 letni doświadczeniem Pani Peggy Baumgartner podzieliła się na stronie „Performance Coaching” swoimi spostrzeżeniami. Mianowicie, tylko 10-20 % uczestników szkoleń i warsztatów zmienia swoje nawyki, które pozytywnie wpłyną na podejmowane później zadania.

Zauważyła również, że motywacja do uczenia nie przekłada się, na motywacje do działania.

Autorka winę w szczególnym stopniu zrzuca na członków wyższego managementu, twierdząc, że nie wspierają swoich podwładnych w rozwijaniu nowych umiejętności i kompetencji.

Mimo tego że zarządzający zdają sobie z sprawę jak ważny jest rozwój, to tylko zaledwie ułamek z nich jest gotowy wspierać i przeprowadzać rozmowy z przeszkolonymi o aspektach procesu szkolenia który przeszedł.

Przyczyna takiego stanu jest banalna – brak czasu! Bowiem pracownik, a zwłaszcza szef jest poddany ogromnej presji w ciągu dnia wypełnionego ważnymi obowiązkami. Dlatego też nie zawsze będzie wstanie wygospodarować wolną godzinkę na spokojną, refleksyjną rozmowę i zdobyta wiedza przez pracownika nie przejdzie w praktykę tylko zginie w rutynie.

Źródło: focus.pl

Wt., 15 Mrz. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: