Okazuje się, że rezygnacja ze standardowych biurowych beży i szarości na rzecz nieco bardziej kolorowych ubrań może mieć pozytywny wpływ na rozwój naszej kariery.
Według badań firmy Case Station, 20% osób pomiędzy 25 a 34 rokiem życia uważa, że ich styl ubierania się (bardziej kolorowy) miał wpływ na to, że szybciej dostali podwyżkę. Jak to możliwe?
Sposób ubierania się przekazuje sporo informacji na temat naszej osobowości i nastroju, jeśli zatem ubieramy się w „nudny sposób” to otoczenie zakłada, ze jesteśmy tacy jak nasze ubranie – szarzy, bezbarwni i bez polotu. Ubieranie się bardziej kolorowo i kreatywnie wiąże się z tym, że zaczynamy być postrzegani jako osoby bardziej dynamiczne, żywiołowe i pełne pomysłów – a to sprzyja awansowi, więc i podwyżce.
Ubieranie się kolorowo ma też pozytywny wpływ na nas samych.
Z badania Case Station wynika, że co trzecia osoba twierdzi, iż założenie kolorowej, jasnej rzeczy wprawia w lepszy nastrój niż założenie czarnej czy ciemnoszarej bluzki. 75% kobiet ma też tendencje do tego, by zakładać kolorowe rzeczy po to, by poprawić sobie nastrój. A pracodawcy wolą przecież uśmiechniętych pracowników.
Źródło: infopraca.pl oraz telegraph.co.uk