Praktycznie każdemu z nas może się zdarzyć sytuacja kiedy bankomat mimo wpisania żądanej kwoty nie wypłaci jej wcale lub wypłaci mniejszą ilość gotówki. Dlaczego tak się dzieje i co należy wówczas zrobić?
Do głównych przyczyn z jakich bankomat może nie wypłacić nam gotówki można zaliczyć:
- błędnie wpisaną kwotę,
- błędnie wprowadzony PIN kod lub jego niewłaściwe potwierdzenie,
- brak środków na koncie,
- brak gotówki w bankomacie,
- brak połączenia z bankiem,
- przekroczony limit wypłat w danym dniu,
- zablokowaną lub przeterminowana kartę,
- przyczyny czysto techniczne, takie jak awaria urządzenia czy też uszkodzona karta.
Co zrobić w takiej sytuacji?
Przede wszystkim należy opanować emocje (nie denerwować się). Następnie trzeba koniecznie zanotować dokładnie godzinę operacji i lokalizację bankomatu (łącznie z jego operatorem , takie informacje będą na bankomacie). Jak najszybciej to możliwe powinniśmy również sprawdzić stan konta, czy przypadkiem nie zostało obciążone niezrealizowaną wypłatą. W takich przypadkach bardzo przydaje się usługa automatycznej informacji SMS o operacjach na koncie.
Gdy nasze konto zostało obciążone niezrealizowaną wypłatą powinniśmy niezwłocznie skontaktować się z bankiem w celu złożenia reklamacji. Reklamację należy zgłosić także w sytuacji, gdy nie zdążyliśmy zabrać z bankomatu wypłaconej kwoty.
Pamiętajmy również:
Należy korzystać ze sprawdzonych maszyn, stojących w dużych skupiskach, takich jak centra handlowe czy główne ulice (wówczas mamy pewność, że te maszyny są często używane, co za tym idzie często uzupełniane w gotówkę i naprawiane). Najlepszym rozwiązaniem w miarę możliwości jest dokonywanie większych wypłat w bankomatach przy placówce naszego banku.
Powinniśmy także omijać bankomaty nieznane, znajdujące się na uboczu, również ze względów bezpieczeństwa (jeśli już musimy z nich skorzystać, powinniśmy wypłacać nieduże kwoty).
Źródło: bezpiecznybankomat.net oraz czasnafinanse.pl