Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Jak wybrać dobry hosting?

Jak wybrać dobry hosting? fotolia.pl

Gdy chcemy założyć stronę WWW, nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy kupili własny serwer. Możemy również zatrudnić administratora, zapłacić za łącze internetowe i samodzielnie rozwiązywać ewentualne problemy techniczne. Jednak zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest powierzyć obsługę swojej strony profesjonalistom, którzy już dysponują  odpowiednią infrastrukturą sieciową i sprawnymi zespołami administratorów. Pytanie brzmi: jak znaleźć dobrą firmę i na jakie szczegóły należy zwrócić uwagę przy wyborze hostingu?

W formie odpowiedzi na ów pytanie przedstawiamy kilka cennych wskazówek:

  1. Należy sprawdzić czy firma świadcząca usługę jest wiarygodna. Takie dane jak adres firmy, numer telefonu, NIP czy REGON to podstawa, jeżeli ich nie ma, możemy mieć wątpliwości co do legalności firmy, nie mówiąc już o jakości świadczonych usług.
  2. Warto również poszukać opinii na temat danej firmy i jakości usług przez nią świadczonych. Możemy w tym celu przejrzeć fora dotyczące tej tematyki (np. webhostingtalk.pl) znajdziemy tam mnóstwo ważnych i jednocześnie aktualnych informacji.
  3. Parametry hostingu na które powinniśmy zwrócić uwagę to:
    1. Transfer miesięczny - ruch jaki generować będzie: strona www, poczta przychodząca i wychodząca. Każda wizyta na stronie to transfer plików do przeglądarki klienta. 1GB transferu to około 30,000 wyświetleń strony, czyli 3.000 - 5.000 wizyt miesięcznie.
    2. Powierzchnia dyskowa - powierzchnia na stronę www (ftp), pocztę, bazy danych. W zależności od wymagań należy dobrać odpowiednią powierzchnię.
    3. Ilość domen/subdomen - w przypadku nieograniczonej ilości domen/subdomen będziemy w stanie umieścić na jednym pakiecie hostingowym więcej niż jedną domenę. Często klienci uruchmamiają stronę pod kilkoma domenami np. www.mojastrona.pl, www.mojastrona.com.pl, www.mojastrona.eu lub gdy na jednym pakiecie hostingowym chcą umieścić dwie różne strony www.
    4. Ilość skrzynek pocztowych - ilość skrzynek jest często limitowana, co źle świadczy o firmie którą planujemy wybrać. Dzięki nieograniczonej ilości skrzynek pocztowych (e-mail), będziemy w stanie stworzyć bez ograniczeń i dodatkowych opłat adresy typu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., itd. 
    5. Narzędzia administracyjne - ważne aby dostępne były narzędzia administracyjne do zakupionego pakietu, dzięki czemu będzie możliwość samodzielniej administracji pakietem.
    6. Cena pakietu - często cena pakietu hostingowego w przypadku przedłużenia na kolejny rok jest dużo wyższa niż cena pakietu w momencie zakupu (jest to chwyt marketingowy wielu firm hostingowych).
  4. Jeżeli to możliwe zróbmy test.
    Firmy hostingowe zazwyczaj oferują możliwość testowania usługi przez pierwsze 14 dni za darmo. Najprostszy test to skopiowanie pliku (np. 100 MB) na serwer (najlepiej na łączu stacjonarnym lub w stabilnym zasięgu sieci 3G). Jeżeli kopiowanie przebiega bez zakłóceń, nie jest zrywane a pasek stanu wskazuje postęp, możemy być pewni że usługa w stopniu podstawowym spełnia nasze wymagania.
  5. Pamiętajmy, by zawsze dokładnie czytać regulamin i warunki świadczonych usług !    

Źródło: hoste.pl oraz pierwsza-pozycja.com.pl

Niedz., 28 Prn. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa