System elektronicznych doręczeń jako domyślny dla administracji samorządowej będzie obowiązywać od 1 stycznia 2025. Stosowna informacja została, zgodnie z zapowiedzią Ministerstwa Cyfryzacji, ogłoszona w Dzienniku Ustaw.
Zgodnie z najnowszym komunikatem, który pojawił się w Dzienniku Ustaw w piątek 19 lipca, termin wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym m.in. dla jednostek samorządu terytorialnego i ich związków określa się na 1 stycznia 2025 r.
Poprzednia wersja komunikatu, od którego zależało wdrożenie e-doręczeń przewidywała, że będzie to 1 października tego roku. Po sygnałach od samorządów i innych podmiotów administracji oraz konieczności nowelizacji przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych, zdecydowano jednak, że termin ten zostanie przesunięty, o czym już wcześniej poinformowało samorządowców Ministerstwo Cyfryzacji. Teraz ta zapowiedź znalazła oficjalne potwierdzenie.
Do artykułu zamieszczamy opublikowany komunikat Ministerstwa Cyfryzacji.