Gmina Parysów ogłosiła postępowanie na wybór partnera prywatnego do projektu „Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Parysowie w formule partnerstwa-publiczno-prywatnego”. Nabór wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (w trybie dialogu konkurencyjnego) trwa do 14 lutego 2020 roku.
Zakres rzeczowy Projektu
Projekt obejmuje swym zakresem prace polegające na przeprowadzeniu termomodernizacji, a następnie zarządzanie energią oraz techniczne utrzymanie obiektu, w celu uzyskania gwarantowanych oszczędności. W budynku proponuje się przeprowadzenie kompleksowej termomodernizacji, w szczególności ocieplenie przegród, wymianę stolarki, modernizację systemów instalacyjnych oraz montaż Systemu Zarządzania Energią. Podmiot Publiczny zakłada konieczność przeprowadzenia robót budowlanych niestanowiących robót termomodernizacyjnych, których zakres zostanie ustalony w toku dialogu konkurencyjnego.
Szacowana wartość nakładów inwestycyjnych w planowanym przedsięwzięciu wynosi około 3 mln zł brutto (w tym koszty prac projektowych, koszty wykonania robót budowlanych i termomodernizacyjnych oraz tzw. koszty okołoinwestycyjne). Szacowany okres trwania umowy o PPP to 15 lat (w tym maksymalnie roczny Etap Inwestycyjny i odpowiednio 14-letni Etap Utrzymania i Zarządzania).
Proponowany zakres obowiązków Partnera Prywatnego
Zamawiający oczekuje, że projekt zostanie zrealizowany w dwóch następujących kolejno po sobie etapach: Etapie Inwestycyjnym oraz Etapie Utrzymania i Zarządzania.
Etap Inwestycyjny
W trakcie Etapu Inwestycyjnego Partner Prywatny ma być odpowiedzialny w szczególności za:
- Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej i wykonawczej na podstawie programu funkcjonalno-użytkowego;
- Uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych w imieniu i na rzecz Podmiotu Publicznego oraz innych wymaganych przepisami prawa uzgodnień i pozwoleń;
- Zapewnienie finansowania, przeprowadzenie robót budowlanych i termomodernizacyjnych zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, dokumentacją projektową, umową o PPP oraz przepisami prawa.
Etap Utrzymania i Zarządzania
Według oczekiwań Zamawiającego w trakcie Etapu Utrzymania i Zarządzania Partner Prywatny będzie odpowiedzialny w szczególności za:
- Monitorowanie poziomu zużycia energii w obiektach, sterowanie oraz programowanie instalacji i urządzeń grzewczych oraz elektrycznych (zarządzanie gospodarką energetyczną);
- Dokonywanie konserwacji, napraw, remontów, usuwania usterek, wymiany uszkodzonych, bądź zużytych elementów, mających na celu utrzymanie efektów przeprowadzonych prac i osiągnięcie efektu energetycznego;
- Przeszkolenie zarządców obiektów oraz innych wybranych przedstawicieli gminy w zakresie zarządzania energią w obiektach oraz użytkowania zainstalowanych urządzeń.
Mechanizm wynagradzania
Rozliczenie wynagrodzenia Partnera Prywatnego ma się odbywać według następującego modelu:
- wynagrodzenie za realizację Etapu Inwestycyjnego obejmie łączny koszt projektowania, wykonania robót budowlanych i termomodernizacyjnych oraz kosztów finansowych poniesionych w tym Etapie. Rozliczenie wynagrodzenia zostanie równomiernie rozłożone na okres obowiązywania umowy o PPP, zgodnie z ustalonym harmonogramem spłat (rozłożenie płatności faktury VAT w czasie),
- rozliczenie wynagrodzenia za realizację Etapu Utrzymania i Zarządzania nastąpi począwszy od dnia rozpoczęcia ww. Etapu i będzie trwać do dnia zakończenia umowy na podstawie wystawianych cyklicznie przez Partnera faktur VAT za okres miesięczny/kwartalny/półroczny (kwestia ta zostanie ostatecznie rozstrzygnięta w trakcie postępowania).
Ponadto Podmiot Publiczny oczekuje, że wynagrodzenie Partnera Prywatnego przynajmniej w części zostanie pokryte z oszczędności finansowych, jakie w okresie realizacji Projektu zostaną wygenerowane w wyniku przeprowadzonej termomodernizacji w obiektach i efektywnego zarządzania energią.
Źródło: www.parysow.biuletyn.net