Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Konieczne zmiany w organizacji inspekcji sanitarnej na szczeblu powiatowym

Konieczne zmiany w organizacji inspekcji sanitarnej na szczeblu powiatowym fotolia.pl

Zarząd Związku Powiatów Polskich zaapelował do Rządu o dokonanie systemowych zmian w organizacji inspekcji sanitarnej na szczeblu powiatowym.

Zdaniem samorządowców ustawa z dnia 23 stycznia 2009 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze zmianami w organizacji i podziale zadań administracji publicznej w województwie, która wprowadziła zmiany również w ustawie z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, nie rozwiązała problemów sygnalizowanych przez naszą ogólopolską organizację samorządu terytorialnego, od wielu lat.

W związku z czym Zarząd ZPP zaapelował o:

  • ostateczne i jednoznaczne zespolenie inspekcji sanitarnej z samorządem powiatowym;
  • w zakresie działania laboratoriów, wprowadzenie zasady, zgodnie z którą laboratoria będą tworzone przy powiatowych stacjach sanitarno-epidemiologicznych, przez Głównego Inspektora Sanitarnego, na wniosek zainteresowanego powiatu,laboratorium mogłoby obejmować swoim zasięgiem więcej niż jeden powiat;
  • zmianę zasad finansowania inspekcji, z dochodów budżetu powiatu, których źródłem byłyby zwiększone udziały powiatu w PIT;
  • przekazanie powiatom mienia będącego w dyspozycji inspekcji sanitarnych, co przyczyniłoby się do poprawy warunków funkcjonowania inspekcji.

Z pełną treścią występienia ZPP można się zapoznać klikając tutaj.

Sob., 21 St. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka