Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Pomoc dla pacjenta nie musi kosztować

Pomoc dla pacjenta nie musi kosztować fotolia.pl

Wnioski, które wpływają do Rzecznika Praw Pacjenta o wszczęcie postępowania wyjaśniającego w celu sprawdzenia czy nie doszło do naruszenia prawa pacjenta, coraz częściej kierowane są przez kancelarie odszkodowawcze, adwokackie, a także radców prawnych. Rzecznik Praw Pacjenta przypomina i zarazem zachęca pacjentów do samodzielnego składania wniosków, które są wolne od jakichkolwiek opłat.

Pacjent, który złoży wniosek bezpośrednio do Rzecznika Praw Pacjenta skorzysta z profesjonalnej pomocy prawnej, a w trakcie postępowania wyjaśniającego nie poniesie żadnych kosztów z tym związanych.

W toku postępowania wyjaśniającego Rzecznik Praw Pacjenta dba o to, aby pacjent działający bez profesjonalnego pełnomocnika został kompleksowo poinformowany o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenia w sprawie. Pacjentowi udzielane są także szczegółowe wyjaśnienia oraz wskazówki.

W przypadku uzyskania informacji co najmniej uprawdopodabniających naruszenie praw pacjenta Rzecznik wszczyna postępowanie wyjaśniające zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Pacjent, który uważa że zostały naruszone jego prawa, może złożyć wniosek do Biura Rzecznika Praw Pacjenta. We wniosku należy podać dane osobowe wnioskodawcy oraz pacjenta, którego sprawa dotyczy a także zwięźle opisać zaistniałą sytuację.

Więcej informacji na temat składania wniosków znajduje się tutaj.

Pt., 14 Prn. 2016 0 Komentarzy Dodane przez: Sylwia Cyrankiewicz-Gortyńska