Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Najlepszy szpital Giżycko - dobra kampania społeczna. Popieramy

Najlepszy szpital Giżycko - dobra kampania społeczna. Popieramy fotolia.pl

W Szpitalu Giżyckim trwa niecodzienny eksperyment. Pracownicy na podstawie opinii mieszkańców starają się przygotować plan zmian w szpitalu, który zmieniać swoją placówkę w bardziej przyjazną dla pacjentów.

- Na przykładzie tego szpitala chcemy pokazać, że zmiany są możliwe. Szpital powinien być miejscem, w którym najważniejszy jest pacjent. Chcielibyśmy, żeby mieszkańcy Giżycka poczuli, że to ich szpital i mogą mieć wpływ na to, co się w nim dzieje. Ich opinie będą główną wskazówką do pozytywnych zmian wdrażanych w giżyckim szpitalu – mówi Marcin Szulwiński, prezes Grupy Nowy Szpital.

Pierwszym etapem akcji "Najlepszy szpital. Giżycko" było poznanie opinii i pomysłów mieszkańców Giżycka na funkcjonowanie szpitala. Mieszkańcy wypełnili prawie 500 ankiet. Najważniejsze oczekiwania dotyczące personelu szpitalnego odnoszą się do sposobu komunikacji, zrozumiałego opisu procedur medycznych, większej życzliwości, dostępności, zapewnienia większej intymności podczas badań. W ankietach pacjenci określali także zapotrzebowanie na dodatkowe usługi – najczęściej wskazywane to m.in. dostęp do Internetu (48%) i bankomatu (28%). Na pytania o inne zmiany, pacjenci odpowiadali wskazując m.in. potrzebę lepszego wyposażenia sal chorych (34%), nowocześniejszego sprzętu (33%) czy łatwiejszego dostępu do łazienki (26%).

- W części opisowej ankiet pacjenci często powoływali się na szpital w Leśnej Górze. – komentuje wyniki badania Małgorzata Mistera, zastępca dyrektora ds. pielęgniarstwa w Szpitalu Giżyckim - Będziemy się starać dogonić serialowy wzorzec, choć pewnie nie zawsze będzie to łatwe. W każdym razie cieszymy się z tej ankiety. Wiele wypowiedzi mieszkańców to konkretne wskazówki co i jak zmienić.

W trakcie specjalnych warsztatów pracownicy wypracowują plan zmian w placówce oraz pomocne w jego powstawaniu materiały edukacyjne. Jednym z nich jest profil dobrej pielęgniarki. Podczas dyskusji warsztatowych panie pielęgniarki podkreślały, że ich zadaniem jest bycie kimś w rodzaju adwokata pacjenta, który m.in.: wysłucha, zapyta o zdrowie, nie każe na siebie czekać, mówi do pacjenta a nie obok niego, zawsze informuje o tym, co robi. Pielęgniarki zaproponowały również zasady opieki nad pacjentem, zapewniające mu większą intymność, np. zmniejszenie liczby personelu uczestniczącego w obchodzie.

Wszystko, co pracownicy Szpitala Giżyckiego wypracują podczas warsztatów posłuży do przygotowania propozycji zmian, tak aby szpital był coraz bardziej przyjazny dla pacjentów.

Przebieg akcji "Najlepszy szpital. Giżycko" można śledzić na bieżąco w Internecie – m.in. na stronach serwisu internetowego http://www.najlepszyszpitalgizycko.pl/, w serwisie Facebook oraz na twitterze: @ Twitterze: @szpitalgizycko.

Źródło: Grupa Nowy Szpital

Niedz., 14 Lp. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Rafał Rudka