Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ograniczenia w reklamach produktów dla niemowląt

Ograniczenia w reklamach produktów dla niemowląt fotolia.pl

Ministerstwo Zdrowia uznało za stosowne przypomnieć o obowiązującej ustawie dotyczącej ograniczeń reklamy poroduktów żywieniowych dla niemowląt.

Opublikowano komunikat, w którym przypomniano, że zgodnie z Ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2010 nr 136 poz. 914 z późn zm.), reklama produktów do początkowego żywienia niemowląt i przedmiotów służących do karmienia niemowląt podlega ograniczeniom.

Zakazane jest rozdawanie próbek, specjalne wystawy, kupony rabatowe, premie, wyprzedaże i sprzedaż wiązana, a także oferowanie lub dostarczanie konsumentom, w tym przede wszystkim kobietom ciężarnym, rodzicom niemowląt lub członkom ich rodzin, preparatów, ich próbek lub innych przedmiotów tego typu o charakterze promocyjnym – bezpośrednio lub za pośrednictwem podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych, bezpłatnie lub po obniżonej cenie.

Poza tym opakowania i reklama takich produktów nie mogą zawierać wizerunków czy tekstów idealizujących preparaty, ani słów„humanizowane”, „umatczynione” czy „adoptowane” bądź innych podobnych.

Wszystkie takie działania podlegają karze grzywny.

Powyższe regulacje mają na celu ograniczenie wpływu producentów preparatów mlekozastępczych na decyzje podejmowane przez matki w zakresie sposobu karmienia niemowlęcia i służy ochronie karmienia piersią.

Źródło: www.mz.gov.pl

Pt., 28 Gr. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: