Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Ułatwienia dla osób niesłyszących w łódzkim MPK

Ułatwienia dla osób niesłyszących w łódzkim MPK fotolia.pl

Łódzki przewoźnik wdrożył rozwiązania mające ułatwić korzystanie z łódzkiej komunikacji zbiorowej osobom z dysfunkcjami narządu słuchu.

We współpracy z ekspertami ds. dostępności informacji dla osób głuchych i osób z niepełnosprawnościami Polskiego Związku Głuchych oraz Spółdzielni Socjalnej FADO MPK dokonało tłumaczenia części materiałów, istotnych z punktu widzenia głuchych i słabosłyszących pasażerów, na język migowy.

Tłumaczenia w języku migowym obejmują informacje na temat przepisów taryfowych oraz Mini Poradnika MPK-Łódź, w którym zbierane są najczęściej zadawane przez pasażerów pytania. Przetłumaczony został również materiał dotyczący najważniejszych informacji związanych z zakupem i kontrolą biletów, będący elementem kampanii „nie bądź gapą”.

Materiały w języku migowym dostępne są zarówno na stronie internetowej www.mpk.lodz.pl w odpowiednich działach, jak również na kanale MPK-Łódź na Youtube, gdzie istnieje specjalna playlista „Migamy o MPK-Łódź”.

Drugim rozwiązaniem wdrożonym z myślą o pasażerach niesłyszących i słabosłyszących jest wyposażenie Punktu Obsługi Klienta MPK-Łódź w tzw. pętlę indukcyjną, czyli system wspomagania słuchu. Umożliwia on osobie niedosłyszącej odbiór nieskazitelnie czystego i wyraźnego dźwięku przez cewkę telefoniczną, w którą wyposażony jest niemal każdy aparat słuchowy.

MPK liczymy na to, że wprowadzone rozwiązania się sprawdzą i ułatwią osobom głuchym i słabosłyszącym z Łodzi, ale nie tylko, korzystanie z komunikacji miejskiej.

Źródło: mpk.lodz.pl oraz transinfo.pl

Pt., 3 Lt. 2017 0 Komentarzy Dodane przez: Dawid Kulpa