Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Dobre praktyki: Aktywizacja osób bezrobotnych na terenach wiejskich powiatu jarocińskiego

Dobre praktyki: Aktywizacja osób bezrobotnych na terenach wiejskich powiatu jarocińskiego fotolia.pl

Program aktywizacji osób bezrobotnych poniżej 30. roku życia zamieszkałych na terenach wiejskich prowadzony jest przez Powiatowy Urząd Pracy w Jarocinie. To specjalny program aktywizacji osób bezrobotnych skierowany do osób poniżej 30. roku życia, które zamieszkują na terenach wiejskich przynależnych administracyjne do powiatu jarocińskiego. Podjęta przez powiat inicjatywa ma charakter "programu specjalnego", co oznacza, iż jest ona realizowana na podstawie odrębnego Zarządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej.

W ramach przyznanych środków dokonano zakupu rowerów, aby osoby bezrobotne wobec likwidacji w powiecie jarocińskim połączeń zbiorowej komunikacji publicznej mogły dojeżdżać do pracy na rowerach. Ponadto osoby bezrobotne zakwalifikowane do udziału w projekcie otrzymały iPady, w których będą mogli stworzyć swoje portfolio.

Prezentowany program składa się z trzech modułów. Każdy z bezrobotnych indywidualnie skorzystał z doradztwa w zakresie kreowania wizerunku zawodowego i usług pośrednictwa pracy. Następnie wszyscy przeszli cykl szkoleń z motywacji, informatyki i bezpieczeństwa,
a także zasad ruchu drogowego. Ostatni etap to praca. 20 osób zatrudnionych zostało przez samorządy, w ramach robót publicznych, pozostałe 10 w prywatnych firmach. Program zakłada, że 80 proc. jego uczestników znajdzie zatrudnienie. - Gminy zobowiązały się, że po ukończeniu projektu zatrudnią te osoby przez co najmniej cztery miesiące.

Rowery i tablety zostały zakupione w drodze przetargu - jeden tablet za 2034 zł, a rower z wyposażeniem - za 1300 zł. Urząd pozyskał na szkolenia 415 tys. zł z rezerwy Ministerstwa Pracy. Natomiast kwota 237 tys. zł PUP wygospodarował z własnego budżetu.

Koordynator projektu w jednostce: Michał Żabiński, dyrektor Wydziału Oświaty, Promocji i Spraw Społecznych

Źródło: materiał powstał w ramach projektu "Innowacyjna i sprawna administracja" współfinansowanego ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, a realizowanego przez Związek Powiatów Polskich

Czw., 31 Lp. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: