Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Integracji realizuje drugą edycję projektu „Wsparcie osób niepełnosprawnych w swobodnym dostępie do informacji i usług zamieszczonych w internecie II" Projekt skierowany jest do instytucji publicznych, między innymi Powiatowych Urzędów Pracy.
Celem projektu jest wsparcie instytucji publicznych we wdrożeniu zasad dostępności serwisów internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem. Od maja 2012 r. obowiązuje w Polsce rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. Rozporządzenie to nakłada na instytucje publiczne obowiązek dostosowania swoich serwisów internetowych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Celem projektu jest wsparcie instytucji publicznych we wdrożeniu zasad dostępności, zgodnie z zapisami Rozporządzenia. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Więcej informacji o projekcie w serwisie internetowym www.dostepnestrony.pl.
Źródło: niepelnosprawni.gov.pl