Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Wniosek o ponowne wykorzystanie informacji publicznej

Z dniem 29 grudnia b.r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej wprowadzająca w szczególności do polskiego porządku prawnego instytucję ponownego wykorzystania informacji publicznej. Instytucja ta polega na wykorzystaniu informacji publicznej lub każdej jej części, niezależnie od sposobu jej utrwalenia, w celach komercyjnych lub niekomercyjnych, innych niż jej pierwotny publiczny cel wykorzystywania, dla którego informacja ta została wytworzona.

Ponowne wykorzystywanie informacji publicznej odbywa się przez ponowne wykorzystywanie jednej z czterech kategorii informacji publicznej:

  1. udostępnionej na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej,
  2. udostępnionej w sposób inny niż w Biuletynie Informacji Publicznej,
  3. udostępnionej w centralnym repozytorium,
  4. przekazanej na wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji publicznej.

Przekazanie informacji publicznej w celu jej ponownego wykorzystywania następuje na wniosek, w przypadkach gdy:

  1. informacja publiczna nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub w centralnym repozytorium, chyba że została udostępniona w inny sposób i zostały określone warunki jej ponownego wykorzystywania, albo
  2. wnioskodawca zamierza wykorzystywać informację publiczną na warunkach innych niż zostały dla tej informacji określone.

Wzór wniosku o przekazanie informacji publicznej określony w projekcie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wzoru wniosku o ponowne wykorzystywanie informacji publicznej został pozytywnie zaopiniowany na ostatnim posiedzeniu Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.

Pon., 28 Lst. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski