Ministerstwo Sportu i Turystyki przygotowało projekt nowego rozporządzenia, na mocy którego Minister Sportu i Turystyki określa zasady prowadzenia Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych. Projekt zawiera szczegółowe regulacje dotyczące organizacji, sposobu prowadzenia Ewidencji oraz trybu udzielania informacji o danych objętych wpisem do Ewidencji.
Zgodnie z rozporządzeniem, marszałkowie województw będą wprowadzać dane do Ewidencji bez konieczności przesyłania ministrowi właściwemu do spraw turystyki kopii dokumentów stanowiących podstawę wpisu do Ewidencji. Nie będzie wymagana również akceptacja dokonanych wpisów przez ministra właściwego do spraw turystyki, stąd dane będą bezpośrednio publikowane. Zgodnie z art. 27 ust. 7 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych marszałek województwa wprowadza do Ewidencji dane, ich modyfikacje oraz dokonuje wykreślenia z Ewidencji na podstawie m.in. wpisu do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych, wydanych przez siebie decyzji administracyjnych lub zawiadomień otrzymanych od przedsiębiorców turystycznych. Nie została przewidziana możliwość wprowadzania danych w oparciu o informacje przekazywane przez inne podmioty np. przez sądy rejestrowe lub informacje widniejące w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Udostępniona zostanie także funkcjonalność pozwalająca na wygenerowanie dokumentu zawierającego dane objęte wpisem do Ewidencji o mocy równej zaświadczeniu wydanemu przez marszałka województwa.