25 października 2016 r. w Warszawie odbyło się kolejne posiedzeniu Zespołu ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.
Jedynym punktem posiedzenia była dyskusja nt. obowiązywania ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego po wdrożeniu z dniem 1 marca 2015 r. Systemu Rejestrów Państwowych i aplikacji ŹRÓDŁO oraz nt. finansowania zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich.
Przedstawiciel OPOS przedstawił prezentację dotyczącą funkcjonowania Systemu Rejestrów Państwowych i aplikacji Źródło, na podstawie ankiety przeprowadzonej w urzędach stanu cywilnego 5 województw.
Jak zaznaczyli przedstawiciele strony samorządowej, dane przedstawione przez OPOS powinny zostać uzupełnione o informacje z dużych miast.
Ze względu na brak przedstawiciela resortu finansów członkowie Zespołu postanowili, że kwestie finansowania realizowanych przez USC zadań zleconych zostaną omówione na wspólnym posiedzeniu Zespołów: ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli oraz ds. Systemu Finansów Publicznych.
W ramach dalszych prac zostaną we współpracy strony samorządowej z MSWiA oraz MC wypracowane (do marca 2017 r.) wspólne rekomendacje do zmian w ustawie o aktach USC.