Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Rezerwa drogowa rozdzielona

Pomimo determinacji strony samorządowej na etapie zatwierdzania kryteriów podziału rezerwy drogowej subwencji ogólnej, zgodny z tymi kryteriami podział został ostatecznie uzgodniony dopiero późnym wieczorem w przeddzień posiedzenia plenarnego Komisji Wspólnej.

Ostatecznie dofinansowanie otrzymały:

  • Drogowa Trasa Średnicowa – w wysokości 80 mln zł. Jest to 50% kwoty niezbędnej do zamknięcia zobowiązań zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami (pozostała część była planowana na rok 2014). Okazuje się jednak, że w związku ze wzrostem kosztów w budżecie inwestycji brak jest pokrycia na co najmniej 200 mln zł. Jest to poważne wyzwanie przed którym będą musiały stanąć tak zainteresowane miasta (Zabrze i Gliwice), jak i administracja rządowa;
  • zadania związane z inwestycjami mostowymi w ciągu dróg wojewódzkich – na kwotę 32.715.600 zł. Środki otrzymały wszystkie województwa z wyjątkiem mazowieckiego, które w roku ubiegłym nie wykorzystało rezerwy i w związku z tym było wykluczone z podziału środków;
  • zadania związane z inwestycjami mostowymi w ciągu dróg powiatowych – na kwotę 89.238.400 zł. Dofinansowanie otrzymały wszystkie wnioski dotyczące obiektów inżynierskich, z wyjątkiem tych które nie spełniały wymogów formalnych. Dofinansowanie w wysokości 50% otrzymał powiat pruszkowski, który jako jedyny nie korzystał jeszcze ze środków rezerwy, pozostałe w wysokości nieco mniejszej;
  • zadania związane z inwestycjami mostowym w miastach na prawach powiatu – na kwotę 89.777.000 zł. Uwzględnione zostały wszystkie wnioski z wyłączeniem jednego nie spełniającego wymogów formalnych;
  • zadania remontowe w miastach na prawach powiatu – na kwotę 22.268.000 zł;
  • tradycyjnie przeprawy promowe w Świnoujściu – na kwotę 22 mln zł.
Czw., 25 Kw. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski