Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Nowe - stare zasady przesyłania zgłoszeń identyfikacyjnych podatników

Zgłoszenie identyfikacyjne podatnika może być przesłane drogą elektroniczną. Aby dodać wskazanie, że struktura logiczna urzędowego poświadczenia odbioru zgłoszenia jest udostępniana na stronie BIP Ministerstwa Finansów, Minister zamiast zmienić obowiązujące rozporządzenie postanowił wydać nowe.

Projekt rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone – w ślad za przepisami obowiązującymi obecnie – przewiduje że zgłoszenia mają być przesyłane za pomocą interfejsu dostępnego na stronie której adres podany jest na stronie BIP Ministerstwa Finansów, poprzez zastosowanie protokołu wywoływania zdalnego dostępu do obiektów (SOAP), opisanego językiem opisu usług sieciowych (WSDL), dostępnego przez protokół komunikacyjny sieci WWW (http), szyfrowanego przy użyciu protokołu szyfrującego dla sieci WWW (SSL). Zgłoszenia mają być opatrzone bezpiecznym podpisem cyfrowym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym.

Projekt rozporządzenia został skierowany równolegle do zaopiniowania przez Zespół ds. Systemu Finansów Publicznych i Zespół ds. Społeczeństwa Informacyjnego.

Czw., 28 Lt. 2013 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski