Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Zmiany w kuratoriach

Upływają właśnie dwa lata funkcjonowania zmodernizowanego nadzoru pedagogicznego. Zebrane doświadczenia skłaniają do wprowadzenia pewnych zmian. 

I tak:

  • przewidziano, że w ramach struktury kuratorium musi zostać utworzona wydzielona komórka organizacyjna mająca na celu realizację zadań i czynności nadzoru pedagogicznego. Do tej pory zadania nadzoru pedagogicznego mogły być realizowane w ramach komórek, które realizowały również inne zadania w imieniu wojewody;
  • celem zapewnienia obiektywizmu działań wprowadzono zasadę, iż pracownicy zatrudnieni na stanowiskach wymagających kwalifikacji pedagogicznych, którzy będą przeprowadzali ewaluację w danej szkole lub placówce nie będą mogli w tym samym roku szkolnym wykonywać w niej innych zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego;
  • wprowadzono możliwość zatrudniania pracowników na stanowiskach specjalistycznych;
  • zniesiono obowiązujący do tej pory wskaźnik ilościowy, zgodnie z którym na 1 etat wymagający kwalifikacji pedagogicznych  w kuratorium oświaty nie może przypadać więcej niż 14 szkół. Zmiana ta jest związana ze specjalizacją pracowników i odejściem od przypisania poszczególnych pracowników do konkretnych szkół i placówek.

Wymienione wyżej zmiany przynosi rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji kuratoriów oświaty oraz zasad tworzenia ich delegatur, którego projekt trafił pod obrady Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.

Czw., 19 Lp. 2012 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski