Upływają właśnie dwa lata funkcjonowania zmodernizowanego nadzoru pedagogicznego. Zebrane doświadczenia skłaniają do wprowadzenia pewnych zmian.
I tak:
- przewidziano, że w ramach struktury kuratorium musi zostać utworzona wydzielona komórka organizacyjna mająca na celu realizację zadań i czynności nadzoru pedagogicznego. Do tej pory zadania nadzoru pedagogicznego mogły być realizowane w ramach komórek, które realizowały również inne zadania w imieniu wojewody;
- celem zapewnienia obiektywizmu działań wprowadzono zasadę, iż pracownicy zatrudnieni na stanowiskach wymagających kwalifikacji pedagogicznych, którzy będą przeprowadzali ewaluację w danej szkole lub placówce nie będą mogli w tym samym roku szkolnym wykonywać w niej innych zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego;
- wprowadzono możliwość zatrudniania pracowników na stanowiskach specjalistycznych;
- zniesiono obowiązujący do tej pory wskaźnik ilościowy, zgodnie z którym na 1 etat wymagający kwalifikacji pedagogicznych w kuratorium oświaty nie może przypadać więcej niż 14 szkół. Zmiana ta jest związana ze specjalizacją pracowników i odejściem od przypisania poszczególnych pracowników do konkretnych szkół i placówek.
Wymienione wyżej zmiany przynosi rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji kuratoriów oświaty oraz zasad tworzenia ich delegatur, którego projekt trafił pod obrady Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.