Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych na nowo

Uchwalona w dniu 29 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz o zmianie ustawy – Kodeks wykroczeń, pociągnęła za sobą konieczność uregulowania na nowo organizacji, szczegółowego sposobu prowadzenia Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych oraz trybu udzielania informacji o danych objętych wpisem do Ewidencji. Nastąpi to na mocy opracowywanego obecnie rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki w sprawie Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych.

Wprowadzone zmiany dotyczą w szczególności:

  1. zmiany definicji zabezpieczenia finansowego, zgodnie z jego nowym określeniem w ustawie o usługach turystycznych;
  2. określenia dokumentów na podstawie których dokonuje się wpisu do Ewidencji poprzez wprowadzenie odesłania do przepisu w ustawie o usługach turystycznych, który wymienia te dokumenty, w miejsce dotychczasowego enumeratywnego wyliczenia tych dokumentów w treści rozporządzenia;
  3. wprowadzenie nowego rozróżnienia wykonywanej działalności organizatorów turystyki w oparciu o dodatkowe, oprócz dotychczas określonego zasięgu terytorialnego wykonywanej działalności, kryteria związane z wykorzystaniem określonego rodzaju transportu, a także o nowe kryteria dotyczące terminu i wysokości przyjmowanych przez przedsiębiorców przedpłat od klientów;
  4. rezygnacji z prowadzenia księgi ewidencyjnej w postaci kart, z jednoczesnym rozszerzeniem akt ewidencyjnych prowadzonych dla każdego wpisanego do Ewidencji przedsiębiorcy o wydruki komputerowe księgi ewidencyjnej, potwierdzające dokonanie każdego wpisu;
  5. rozszerzenie działu czwartego księgi ewidencyjnej o informacje dotyczące wszczęcia postępowania w sprawie wykreślenia z rejestru, a także zawieszenia, przedłużenia, zawieszenia i wznowienia wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru;
  6. wprowadzenie przepisów, na mocy których akta ewidencyjne przedsiębiorcy mogą być prowadzone w formie elektronicznej.
Czw., 9 Czrw. 2011 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski