Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Pierwszy szybki hub ładowania pojazdów elektrycznych ORLENU

Pierwszy szybki hub ładowania pojazdów elektrycznych ORLENU fot.pixabay

Na Miejscu Obsługi Podróżnych (MOP) Olsztynek Południe przy trasie S7 ruszył pierwszy w Polsce szybki hub ładowania pojazdów elektrycznych pod marką ORLEN Charge. Inwestycja ta stanowi kamień milowy w rozwoju infrastruktury dla elektromobilności w kraju i jest częścią ambitnego planu firmy paliwowej, zakładającego stworzenie gęstej sieci ładowarek wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych.

Członek zarządu odpowiedzialny za Sprzedaż Detaliczną zapowiedział, że w perspektywie dwóch lat planowane jest uruchomienie ponad 50 takich hubów wzdłuż kluczowych tras przejazdowych. Jest to odpowiedź na rosnące potrzeby kierowców pojazdów elektrycznych, dążących do zwiększenia komfortu i elastyczności podróżowania na długich dystansach.

Nowo uruchomiony hub w Olsztynku Południe jest w stanie obsługiwać osiem pojazdów jednocześnie. Jego kluczowym atutem jest dynamiczny system podziału mocy, który gwarantuje optymalny czas i moc ładowania na każdym stanowisku, niezależnie od obłożenia stacji.

Zainstalowane urządzenia zapewniają maksymalną moc ładowania do 400 kW na pojedynczym stanowisku, gdy obłożenie jest minimalne, oraz minimum 200 kW przy pełnym wykorzystaniu. Taka specyfikacja techniczna jest dostosowana do indywidualnych wymagań nowoczesnych pojazdów elektrycznych. Dzięki tym rozwiązaniom, ładowanie samochodu do optymalnego poziomu ma być nawet trzykrotnie krótsze niż dotychczas, skracając ten proces do zaledwie około 20 minut.

W celu zapewnienia maksymalnej efektywności, zastosowany dynamiczny system podziału mocy automatycznie rozdziela dostępną energię pomiędzy ładowane pojazdy. Dzięki temu, każdy samochód korzysta z optymalnej mocy, a czas ładowania pozostaje krótki i dopasowany do potrzeb najnowocześniejszych aut elektrycznych dostępnych na rynku. Nowa infrastruktura ma zabezpieczyć szczytowe zapotrzebowanie na energię elektryczną każdego pojazdu EV.

Hub na MOP Olsztynek Południe działa przez całą dobę, oferując kierowcom możliwość skorzystania z intuicyjnych ekranów dotykowych i płatności zbliżeniowych. Dodatkowo, dzięki aplikacji ORLEN Charge, użytkownicy mogą wygodnie śledzić proces ładowania pojazdu.

Firma planuje dynamiczną rozbudowę sieci jeszcze w bieżącym roku. Do końca roku kalendarzowego ma zostać otwartych kilkanaście kolejnych hubów przy autostradach i drogach szybkiego ruchu. W pierwszej kolejności zostaną uruchomione ośmiostanowiskowe huby w kluczowych lokalizacjach, takich jak: Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zgorzelec, Nowy Dwór Gdański, a także na MOP-ach Barnisław Północ, Barnisław Południe, Gruczno Zachód, Morzęcino Zachód, Brzegi i Szumowo.

Wszystkie nowe obiekty ORLEN Charge będą wyposażone od sześciu do dwunastu punktów ładowania oraz inteligentny system podziału mocy. Sieć ta, rozwijana w ramach projektu „Perun E-mobility” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF Transport AFIF, ma zapewnić komfort i elastyczność podróżowania na długich trasach. Kierowcy będą mieli możliwość wyboru: czy zechcą odbyć przejazd z jednym, długim postojem na ładowanie, czy z kilkoma krótkimi przerwami, połączonymi z odpoczynkiem w „strefach convenience”.

Obecnie sieć ORLEN Charge dysponuje już ponad 1,2 tysiąca punktów ładowania samochodów elektrycznych w całej Polsce, dynamicznie rozwijając się zarówno na stacjach własnych firmy, jak i stacjach Energa z Grupy ORLEN. Inwestycja w superszybkie huby ma za zadanie zlikwidować tzw. „lęk przed zasięgiem” (range anxiety) i realnie wpłynąć na popularyzację elektromobilności w Polsce.

Źródło: papmediaroom

Czw., 6 Lst. 2025 0 Komentarzy Dodane przez: Tomasz Smaś