Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Pociągiem do Radomia bez komunikacji zastępczej

Pociągiem do Radomia bez komunikacji zastępczej fotolia.pl

Ministerstwo Infrastruktury informuje o przywróceniu bezpośredniej komunikacji kolejowej na trasie Warszawa-Radom.

Modernizacja linii kolejowej nr 8 łączącej Warszawę i Radom oznacza koniec udręki dla wielu pasażerów. Jedna z najbardziej obleganych linii kolejowych w Polsce będzie znów obsługiwana przez pociągi.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA kończą prace na ostatnim odcinku linii z Warszawy do Radomia. Inwestycja, realizowana z wykorzystaniem środków unijnych, to m.in. likwidacja wąskiego gardła na sieci kolejowej. Kompleksowe prace we wszystkich branżach na kolejne lata zapewnią atrakcyjne przejazdy koleją ze stolicy na południe Mazowsza – ogłosił początek-końca remontu Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

28 czerwca w trasę wyruszyły pociągi InterCity i Kolei Mazowieckich. Resort informuje, że po linii kolejowej nr 8 będzie ogółem kursowało 21 par pociągów. Najszybsze z nich – IC Sienkiewicz i KM Radomiak pokonają całą trasę odpowiednio w 76 i w 81 minut. Obecnie linia jest dwutorowa na odcinku Warszawa-Lesiów. Od Lesiowa do Radomia komunikacja odbywa się wciąż jednym torem. Dopiero od września 2021 r. drugi tor będzie funkcjonował na całej trasie. Do użytku podróżnych został oddany już nowy przystanek kolejowy na linii Warszawa-Radom – Radom Stara Wola. We wrześniu będzie można skorzystać z kolejnych dwóch: Radom Gołębiów i Radom Północny.

Jak informuje portal rynek-kolejowy.pl docelowo po linii numer 8 pociągi Kolei Mazowieckich będą mogły kursować z częstotliwością co 30 minut. Rozkład jazdy będzie zaś dostosowany do tego, by umożliwić podróżnym sprawny dojazd do stolicy i powrót z niej w godzinach szczytu. Jednocześnie, zgodnie z informacjami serwisu, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego nie przewiduje zwiększenia liczby połączeń na innych trasach wychodzących z Radomia, tj.: Radom – Dęblin, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Drzewica.

Źródło: gov.pl, rynek-kolejowy.pl

Pt., 2 Lp. 2021 0 Komentarzy Dodane przez: Jakub Dorosz-Kruczyński