Jak poinformował resort infrastruktury, zniknęły wysepki Placu Poboru Opłat Pruszków w ciągu autostrady A2 pod Warszawą. Oznacza to, że na autostradzie A2 w rejonie Pruszkowa nie trzeba już zwalniać, by przejechać przez nieczynny Punkt Poboru Opłat. Kierowcy mogą przejechać na wprost dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h.
W ramach prac rozebrano jedenaście wysp segregacyjnych i wyremontowana została nawierzchnia betonowa. Prace związane z rozbiórką prowadzone były w centralnej części PPO i nie powodowały utrudnień w ruchu, który odbywał się dwoma skrajnymi pasami po obu stronach placu. Dotychczas kierowcy przejeżdżając przez nieczynny Punkt Poboru Opłat musieli zwalniać do 40 km/h i stosować się do zmienionej organizacji ruchu, przejeżdżając przez zwężone fragmenty drogi. Od 17 czerwca 2019 r., od godzin wieczornych, kierowcy mogą jeździć na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h.
Co dalej na odcinku Warszawa-Łódź?
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Ministerstwo Infrastruktury obecnie trwa opracowanie dokumentacji dla rozbudowy autostrady A2 Warszawa – Łódź. W marcu 2019 r. zostały podpisane umowy na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2 na odcinku węzeł Łódź Północ – węzeł Konotopa.
Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Źródło: www.gov.pl/infrastruktura