Władze samorządowe chcą współpracę kontynuować: – Stajemy przed nową perspektywą finansową i nie ma wątpliwości, że ciąg dalszy budowania dróg jest przed nami – mówi Leszek Zegzda, członek Zarządu Województwa Małopolskiego. – Musimy trochę zmienić sposób myślenia. Trzeba postawić duży akcent na rozwój dróg, które połączą nas turystycznie. Musimy uatrakcyjniać nasze tereny, co w praktyce oznacza m.in. budowę dróg łączących obszary uzdrowiskowe oraz ścieżek rowerowych, które są przyszłością dla turystyki – dodaje. Kolejnym krokiem powinno być utworzenie towarowego przejścia granicznego w pasie transgranicznym pomiędzy subregionem sądeckim w Małopolsce a Krajem Preszowskim. Przejścia Piwniczna – Mniśek oraz Muszynka – Kurov są niedostępne dla aut cięższych niż 7,5 tony ze względu na ograniczenia po stronie słowackiej. Uszkodzenie mostu na drodze prowadzącej do Chyżnego wymusiło wyznaczenie objazdu i ograniczenie tonażowe do 18 ton. W tej chwili najbliższe przejścia graniczne znajdują się poza województwem małopolskim przez co miejscowi przedsiębiorcy muszą pokonywać dłuższą drogę.