Wszystko wskazuje na to, że już niedługo będzie możliwa rejestracja samochodu z kierownicą po prawej stronie. Wszystko za sprawą zmieniającego się rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz okresu ich niezbędnego wyposażenia.
Zmiany obejmą pojazdy kategorii M1 tj. pojazdy mające nie więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy, będące pojazdami silnikowymi zaprojektowanymi i skonstruowanymi głównie do przewozu osób i ich bagażu.
Regulacja swoim zakresem obejmie pojazdy nowe z homologacją typu WE albo pojazdy uprzednio zarejestrowane na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
Pojazdy te będą musiały spełniać jednak dodatkowe warunki dotyczące oryginalnych reflektorów i lamp przeciwmgłowych tylnych, które będą musiały odpowiadać polskiemu rozporządzeniu.
Ponadto pojazd musi być wyposażony w lusterka wsteczne o odpowiedniej widoczności, przez co wprowadzony został nowy załącznik do rozporządzenia określający szczegółowo kąt widzenia kierowcy. Istotną zmianą jest również modyfikacja wyskalowania prędkościomierza w km/h lub jednocześnie w km/h oraz mph.
Przedmiotowa regulacja jest pochodną wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 20 marca 2014 roku. Trybunał orzekł o uchybieniu przez Polskę przepisów dotyczących dyrektywy w sprawie układów kierowniczych pojazdów silnikowych. Dyrektywa ta miała zbliżyć ustawodawstwa państw członkowskich w tej sprawie.