Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej »

Zrozumiałem

Tablice rejestracyjne świata (145). Tunezja

Tablice rejestracyjne świata (145). Tunezja fotolia.pl

Obowiązujący obecnie w Tunezji system rejestracji pojazdów wywodzi się jeszcze z lat 70. ubiegłego wieku. W konsekwencji tamtejsze tablice rejestracyjne mają dość prostą strukturę.

Standardowy numer rejestracyjny składa się z numeru serii, liczącego nie więcej niż trzy cyfry, oraz numeru porządkowego (w ramach serii) złożonego z czterech cyfr. Na tablicy rejestracyjnej numery te są rozdzielona nazwą państwa napisaną w języki arabskim. Standardowe tablice rejestracyjne mają białe (srebrne) znaki na czarnym tle. Określone typy pojazdów mają inny kolor tła tablicy rejestracyjnej, np. pojazdy przeznaczone do wynajmu cechują się tłem niebieskim.

Podobny wygląd tablicy rejestracyjnej, tj. z białymi znakami na czarnym tle stosowany jest w przypadku szczególnych kategorii pojazdów: maszyn rolniczych, traktorów, pojazdów specjalnych, przyczep, itp. W tym przypadku numer rejestracyjny składa się z nie więcej niż pięciu cyfr; na tablicy rejestracyjnej umieszczony jest przed literowym kodem oznaczającym typ pojazdu..

Pojazdy rządowe mają numer rejestracyjny złożony z dwucyfrowego kodu oznaczającego jednostkę, do której należy pojazd oraz sześciocyfrowego numeru porządkowego. Tablica ma białe tło z czerwonymi znakami. Odrębne schematy oznakowania mają pojazdy: policyjne, służb więziennej, sił zbrojnych i innych formacji mundurowych.

Pojazdy o statusie dyplomatycznym mają numery rejestracyjne złożone z dwucyfrowego kodu, liter oznaczających status pojazdu (np. CMD – ambasador), literowego – tym razem w języku arabskim – oznaczenia statutu dyplomatycznego oraz dwucyfrowego kodu.

Czw., 2 Prn. 2014 0 Komentarzy Dodane przez: Grzegorz P. Kubalski